Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

Tur ud i "Vildmarken"

Mere
5 år 9 måneder siden #30021 af Konljas
Tur ud i "Vildmarken" blev oprettet af Konljas
Hej.

Jeg har tidligere skrevet i dette forum. Desværre uden svar - så forsøger igen.

Jeg drømmer om at komme afsted på en tur i "Vildmarken". Om det skal være den Svenske, Norske, Canadiske eller noget helt andet, er ikke så vigtig. Ville dog gerne se bjørne, andre dyr og godt fiskevand.

Det må gerne være en kombination af kano / kajak og vandring. Hvor der bliver overnattet i teltlejr eller relative primitive hytter.

Det gør ikke noget, at der skal vandres mange km pr. dag eller lignende.

Budget har jeg nok været urealistisk omkring. Så nu prøver jeg uden budget.

Varighed op til ca. 14 dage.

Byg gerne ind, også selvom det ikke lige rammer ovenstående 100 %

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 9 måneder siden #30032 af Troels_Lee
Besvaret af Troels_Lee på emne Tur ud i "Vildmarken"
Ja du må nok præcisere lidt hvis du vil have brugbare råd.

Vil du afsted alene eller i en gruppe? Eller leder du efter en arrangeret tur?

Efter min mening er nogle af de flotteste vildmarker i norden Lomsdal-visten eller Børgefjell i Norge. Der er rig mulighed for at se vildt og fantastisk fiskeri.

Følgende bruger(e) sagde tak: Konljas

Mere
5 år 8 måneder siden #30112 af Konljas
Besvaret af Konljas på emne Tur ud i "Vildmarken"
Halløj.

Jeg kan godt se, at jeg skyder for meget med spredehagl.

Lapland og de to områder i Norge, som er nævnt. Har fanget min interesse.

Jeg skylder dog også at fortælle. At jeg ikke har erfaring med andet end én og to dagsturer i skandinaviske forhold. Derudover trekking i østen, for en del år siden.

Min tanke om en kombitur (vandring / kano) Lader ikke til at være realistisk, hvorfor jeg vil koncentrere mig om vandringen.

Min første tanke var en tur alene, eller med et par kammerater i telt.

Dog har jeg også læst om hytter i Lapland, men så synes jeg, at noget af "vildmarkslivet" forsvinder.

Når jeg siger "Vildmark" tænker jeg.

- Være væk fra alfavej i stort set alle dagene (6-7 dage.)

- Komme forbi / gennem flotte søer med godt fiskevand.

- Evt. krydse et par toppe.

- Se vildt.

Ideen om at blive en del af en større gruppe og dermed arrangeret tur. Behøver ikke være langt væk.
Uden det skal lyde forkert. Er jeg bare ikke til folk, som stiller op, uden at kunne klare opgaven. Og det måske så vil fjerne fokus fra turen.

Jeg forstiller mig og kunne gå mellem 15 og 20 km. pr dag. Og kunne bære ca. 20 kg alt incl.. Hvorvidt vægten er realistisk, hvis jeg ikke kan få proviant undervejes, er jeg endnu ikke klar over.

Jeg håber, at dette giver lidt mere mulighed for, at kunne komme med råd. OG vær gerne ærlig, Hvis nogen mener, at jeg er urealistik omkring det ene og andet.

Mere
5 år 8 måneder siden #30113 af Fri, Luft og Liv
Hvad har du af udstyr, herunder i forhold til temperatur? Hvad er dit budget? Har du kikket på nogle af de ture Outsite arrangere?
Måske starte med en nem tur i sydsverige, det kræver ikke så meget erfaring.

Mere
5 år 8 måneder siden #30114 af Gurli
Besvaret af Gurli på emne Tur ud i "Vildmarken"
Der er mindst 117 steder i Norge og Sverige, der kan leve op til dine forventninger, men det kræver nogen gange lidt arbejde, at finde frem til det man helst vil.

Hvorfor bruger du ikke lidt energi på at læse om andres ture og få nogle idéer derfra? Googl, googl og googl! Der er masser at vandreberetninger på nettet; også her på siden. Hvis du læser noget der lyder interessant, så googl videre på stednavne og find mere.

Gurli.

Mere
5 år 8 måneder siden #30115 af JensB
Besvaret af JensB på emne Tur ud i "Vildmarken"
Ja, start på en mindre weekendtur et eller andet sted - eller flere ture - for at få pusset erfaringen og udstyret af, inden du tager på en større tur!

Prøv evt. en af Outsites arrangerede ture i første omgang - eller også et andet forum! Stedet for de første ture er underordnet. Så kan du altid vælge et mere specifikt område ud senere!

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Følgende bruger(e) sagde tak: Konljas

Tid til at oprette siden: 0.229 sekunder