- Modtagne Tak: 0
Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere
Tur ud i "Vildmarken"
5 år 8 måneder siden #30119
af Konljas
Besvaret af Konljas på emne Tur ud i "Vildmarken"
Hej.
Udstyr:
Rygsæk: Karrimore, Jaguar 55 L (75 L) rygsæk, vægt ca. 2.5 kg.
Telt: North Face, Talus 33, vægt knap 3 kg.
Trangia: Sprit og gas.
Tøj:
Fjellraven bukser og diverse skaljakker, fleece, langt undertøj, huer og hansker
Støvler: Hanweg Lhasa.
Udstyr:
Rygsæk: Karrimore, Jaguar 55 L (75 L) rygsæk, vægt ca. 2.5 kg.
Telt: North Face, Talus 33, vægt knap 3 kg.
Trangia: Sprit og gas.
Tøj:
Fjellraven bukser og diverse skaljakker, fleece, langt undertøj, huer og hansker
Støvler: Hanweg Lhasa.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
5 år 8 måneder siden #30120
af Konljas
Budget ca. 10.000 kr.
5 år 8 måneder siden #30121
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Tur ud i "Vildmarken"
Enig med Jens Brun i, at du først bør få noget erfaring på lidt kortere ture.
Snart sænker mørket sig over landet (det er jævndøgn d. 21 september), dvs. dagene er korte og temperaturen falder. Sneen lægger sig oppe i fjeldene.
Start med en tur på fx. Skåneleden (skaneleden.se) Der er søer, vandløb, og masser af "vildmarksfølelse".
Så får du også testet dit grej - og dig selv. Det er tungt at vandre med oppakning.
Snart sænker mørket sig over landet (det er jævndøgn d. 21 september), dvs. dagene er korte og temperaturen falder. Sneen lægger sig oppe i fjeldene.
Start med en tur på fx. Skåneleden (skaneleden.se) Der er søer, vandløb, og masser af "vildmarksfølelse".
Så får du også testet dit grej - og dig selv. Det er tungt at vandre med oppakning.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
5 år 8 måneder siden #30122
af Konljas
Jeg har ikke fået nævnt, at turen først skal være i 2018.
Så der er rigelig tid til at teste grej, og komme i den nødvendige form.
Min søgen går mere i retning af områder og optimal tidspunkt for et given område.
I forhold til det har jeg ingen drøm om, at teste mig selv af i vejrforhold under 10 grader. Hvis man kam sætte krav om det.
Der må også gerne være mulighed for bål.
Skulle nogen have kendskab til arrangerede ture, hører jeg også gerne om det.
Så der er rigelig tid til at teste grej, og komme i den nødvendige form.
Min søgen går mere i retning af områder og optimal tidspunkt for et given område.
I forhold til det har jeg ingen drøm om, at teste mig selv af i vejrforhold under 10 grader. Hvis man kam sætte krav om det.
Der må også gerne være mulighed for bål.
Skulle nogen have kendskab til arrangerede ture, hører jeg også gerne om det.
5 år 8 måneder siden #30123
af JensB
Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk
Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Besvaret af JensB på emne Tur ud i "Vildmarken"
Du spørger, om nogle har kendskab til nogle arrangerede ture!
Nu hvor du er på Outsite, kan du jo starte med at kigge i menuen og klikke på »Ture«! Så får du en oversigt!
Eller også kan du følge dette link: www.outsite.org/ture-kurser
Nu hvor du er på Outsite, kan du jo starte med at kigge i menuen og klikke på »Ture«! Så får du en oversigt!
Eller også kan du følge dette link: www.outsite.org/ture-kurser
Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk
Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
5 år 8 måneder siden #30128
af Konljas
Hej med jer.
I skal vide, at jeg sætter stor pris på jeres tilbagemeldinger. Da de sætter nogle / mange tanker og overvejelser i gang.
Der er ingen tvivl om, at fokus skal være på Norge eller Sverige.
Måske er der ingen grund til at tage langt op end på højde med Trysil???. Hvilket I måske kan byde mere ind på, når jeg nu prøver og beskrive mit mål mere præcist.
1. Jeg vil selvsagt gerne ud i naturen. Så langt ud, at jeg ikke nødvendigvis har mobilforbindelse. Ikke at det er et mål i sig selv..
2. Jeg vil gerne opleve de store vider. Har gennem flere år oplevet Norges skisportssteder og tænkt. Hvordan det mon er og gå " længere ud om sommeren, end hvad lifterne rækker".
Har også kørt Vasaløbet.
Herunder måske gå langs elve og søer samt fiske. ( ikke fluefiskeri) men det kunne være sjovt og fange fjeldørred.
Overnatning var tænkt i telt. Men ubetjente hytter, kunne også være en mulighed. Dog står hyggen med telt og bål om aftnen ret klart for mig.
Min tanke om 15-20 km om dagen, er måske ikke realistisk, hvis der også skal fiskes lidt. Og evt laves en lejr.
Drømmen om bjørne. Den må vente. Det forstår jeg.
I forhold til nordlige bredde grader / årstider. Så har jeg frosset det jeg skal. Så kulde behøver ikke være en del af programmet.
Hvis I synes jeg har præciseret min tur lidt mere, om I vil byde ind.
Så tager jeg mod alle kommentarer.
I skal vide, at jeg sætter stor pris på jeres tilbagemeldinger. Da de sætter nogle / mange tanker og overvejelser i gang.
Der er ingen tvivl om, at fokus skal være på Norge eller Sverige.
Måske er der ingen grund til at tage langt op end på højde med Trysil???. Hvilket I måske kan byde mere ind på, når jeg nu prøver og beskrive mit mål mere præcist.
1. Jeg vil selvsagt gerne ud i naturen. Så langt ud, at jeg ikke nødvendigvis har mobilforbindelse. Ikke at det er et mål i sig selv..
2. Jeg vil gerne opleve de store vider. Har gennem flere år oplevet Norges skisportssteder og tænkt. Hvordan det mon er og gå " længere ud om sommeren, end hvad lifterne rækker".
Har også kørt Vasaløbet.
Herunder måske gå langs elve og søer samt fiske. ( ikke fluefiskeri) men det kunne være sjovt og fange fjeldørred.
Overnatning var tænkt i telt. Men ubetjente hytter, kunne også være en mulighed. Dog står hyggen med telt og bål om aftnen ret klart for mig.
Min tanke om 15-20 km om dagen, er måske ikke realistisk, hvis der også skal fiskes lidt. Og evt laves en lejr.
Drømmen om bjørne. Den må vente. Det forstår jeg.
I forhold til nordlige bredde grader / årstider. Så har jeg frosset det jeg skal. Så kulde behøver ikke være en del af programmet.
Hvis I synes jeg har præciseret min tur lidt mere, om I vil byde ind.
Så tager jeg mod alle kommentarer.
Tid til at oprette siden: 0.239 sekunder
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Jeg har stadig plads til én, måske to...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333