Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

Turtråd for Hallandsleden - kort & kompas (Tur 99)

Mere
5 år 11 måneder siden #30442 af Hasse
Hej
Vi har en foldesav og kan tage en letvægtspressening på ca. 2,5x3 mtr. med
Mh
Hasse
Følgende bruger(e) sagde tak: Wittig, Sara

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #30444 af Wittig
Super Hasse - tror min tarp er omtrent samme str. Meldingen lyder på en del regn og blæst lørdag, så det kan godt blive en våd og kølig fornøjelse...vi får se om det ændrer sig. Har søgt på Varberg er det ikke omtrent dér?

Mere
5 år 11 måneder siden #30446 af Krister
Hej Alle

Så er det snarligt at vi ses.

Vi starter allerede fredag eftermiddag med at træne kort og kompasopgaver, samt et lille kompasløb.
Det skulle gerne være så i allerede lørdag morgen kan begynde at føre an i terrænet. Formålet er jo at alle får prøvet og trænet sig selv, kort og kompas af i praksis.

Undervejs lørdag og søndag er der forskellige overkommelige udfordringer, dog også tid og plads til erfaringsudveksling.
Vi prøver også at nå omkring kriterier for valg af en god lejrplads, sikkerhed samt tips til vinterbål.

Vel mødt
Krister
Følgende bruger(e) sagde tak: Wittig, MacGyver

Mere
5 år 11 måneder siden #30453 af Wittig
Lyder godt Krister. Glæder mig. Er det korrekt at søge på Varberg for vejrmelding?

Mere
5 år 11 måneder siden #30454 af Søgaard
Efter min bedste vurdering giver det mening at anvende Ullared, der godt nok ligger 14 km væk fra mødestedet, men begge steder ligger 20-25 km fra vandet. Varberg har som kystby formentlig andre klimaforhold
Prøv at tjekke vejrudsigten på smhi.se. De har ret detaljerede varsler flere dage frem.

Vh Søgaard
Følgende bruger(e) sagde tak: Wittig, Hasse

Mere
5 år 11 måneder siden #30455 af Krister
Et gennemsnit/vurdering på Ullared, Rolfstorp og Varberg kan give mening.

Men vi har og har haft ustabilt vejr, i dette efterår. Det planlægger jeg efter.

Godt med imprægnering (snow seal) på støvlerne. Evt gaiters når vi går i usporet terræn (højt vådt græs/krat). Regntøj.

Indvendigt i rygsækken er alt pakket i en affaldssæk. Skifte sokker og en tør varm trøje til om aftenen, samt et godt bål.
Hvis du kan sove tørt om natten kan det meste give sig.

Venligst Krister
Følgende bruger(e) sagde tak: Wittig, Hasse

Tid til at oprette siden: 0.205 sekunder