Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

TURTRÅD for SAREK-turen (tur 107)

Mere
5 år 10 måneder siden #31645 af Kamma D
Hej

Jeg vil gerne spørge til om der er en af jer der kan købe gas med til mig på turen. Jeg tager flyet til København og kan derfor ikke selv have det med.

Jeg synes det kunne være spændende om i ville fortælle lidt om hvor meget mad i tager med pr. dag og gerne hvad i tager med.

Jeg skal have fundet en god skal jakke til turen, er der nogen der har et godt forslag hvad det kan være for en?

Gode råd og fif til turen/udstyr modtages gerne, da dette er min første tur fjeld tur:-)

Med venlig hilsen Karina

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 10 måneder siden #31648 af Ennamaria
Hej Karina

Har du fået min pakkeliste?

Min proviant plejer at se sådan ud pr. dag:
Morgenmad:
50 g havregryn, lidt sukker og et par gram frysetørret frugt + 15 g proteinpulver.
Frokost:
1 kopsuppe, 2 snackpølser fra Hanegal eller 25 g beef jerky (billigst i Normal) + tubeost på to-tre stk. knækbrød.
Aften:
1 alm. portion frysetørret
Snacks:
50 g nødder, 50 g chokolade og 1 energibar
Kaffe, te og cacao.

Jeg har aldrig været ude for, at turen var så energikrævende, at jeg skulle have mange flere kalorier med, end jeg spiser til hverdag. Max 25 % mere, og måske endda ikke så meget. Jeg har oftere haft for meget mad med end for lidt.

SKALJAKKE:
Hvilke krav stiller du til en jakke?
Selv foretrækker jeg en let jakke, som nemt kan puttes i rygsækken, hvis det bliver varmt i vejret. Den skal bare kunne holde vind og regn ude og være åndbar.
Pt. bruger jeg en let regnjakke fra Montbell. Jeg havde én fra Montane, som jeg var superglad for, også en superlet jakke. Desværre mistede jeg den. Montbell'en ligner den lidt, men er ikke helt så god.

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Mere
5 år 10 måneder siden #31650 af Thomas V
Jeg køber gerne gas til dig.
Hvilken type og "størrelse" skal du have?
Følgende bruger(e) sagde tak: Kamma D

Mere
5 år 10 måneder siden #31651 af Thomas V
Jeg vil da gerne have din pakkeliste til inspiration.

PFT

Mere
5 år 10 måneder siden #31652 af Kamma D
Hej

Ja jeg har fået din pakke liste, den er rigtig fin og der er ikke unødige ting på listen. Det synes jeg er rigtig godt.

Jeg har brug for en skal jakke der er god åndbar og selvfølgelig holder tæt. Den må meget gerne være let samtidig. Den skal ikke være for lang,
Prisen har en del at sige, den skal helst ikke over 2000 kr. og gerne minde. hvis det findes.

Mere
5 år 10 måneder siden #31656 af Ennamaria
@ Thomas V

Jeg sender dig min pakkeliste på mail :)

/Susanne

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Tid til at oprette siden: 0.150 sekunder