Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

TURTRÅD for SAREK-turen (tur 107)

Mere
5 år 10 måneder siden #31673 af Ejnar
Ja det er et godt spørgsmål, hvor meget vand jeg bruger pr måltid. Kan se af de fryseretter jeg har til at ligge at jeg nok skal regne med 400-500 ml vand pr måltid.

Morgenmad er til havregrød så det passer vel meget godt.

Middagsmad kan måske sættes til 200-250 ml pr dag.

Ja det er sådan en flaske jeg regner med at købe, så jeg har en varmedunk med mig.

Min brænder er en MSR www.friliv.dk/kogegrej/braendere/gasbrae...mEAQYASABEgL4ePD_BwE

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 10 måneder siden #31674 af Ejnar
Jeg håber at kunne holde mig under 15 kg til en start. Jeg er endnu ikke færdig med min pakkeliste. Men er pt på 12,7 kg.
Tænker det sidste jeg mangler kan holdes på max 2 kg.

Havde håbet at kunne komme længere ned i vægt men det hele er i forvejen skåret ned til "need to have"

Mere
5 år 10 måneder siden #31676 af Ennamaria
SKIDESKOVL:
Der kan alligevel ikke graves i ned i grundfjeldet, så det bruger vi ikke :)

GAS:
Jeg kan se, jeg har mindet mig selv om, at jeg skal have en 230 g + en 100 g dåse med til turen. Fx primus eller jetboil.

PANDELAMPE:
Der kan godt blive lidt tusmørkt til at læse inde i teltet, hvis man i forvejen ser dårligt. Derfor har jeg en e-bogslæser med, der har indbygget lys. Men ellers er det ikke nødvendigt med lampe.

Min startvægt har ligget stabilt på 17 kg (det er inkl. ALT, også det tøj, jeg går i). Men jeg håber at komme længere ned i år :)

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Mere
5 år 10 måneder siden #31680 af Kamma D
Af en mystisk grund er nogle af mine svar postet af en Ejnar og ikke det navn jeg er logget ind under altså Kamma D

Thomas De svar der er angivet med hvor meget gas er mine svar.
Det er vigtigt for mig at der er gas til at varme vand til soveposen om aftnen, da jeg er en frossenpind uden lige.

Så enten en på 230 og så en lille gas( kender ikke gram på de små dåser) ellers måske en stor på 420? Men det sidste er måske lidt overdrevet?

Susanne er det ikke rigtig forstået at vi ikke behøver at slæbe andet end lidt vand med?
Er der bad i toget, det har jeg nemlig ladet mig fortælle at der er:)

Hilsen Karina

Mere
5 år 10 måneder siden #31681 af Ennamaria
Spøjst, Kamma/Ejnar ? - lad os håbe, det går i orden.

VAND
Der er rigeligt med vandløb på hele turen. Vi slår altid lejr i nærheden af et vandløb eller en sø.

GAS
Det burde være rigeligt med en 230 og en 100 g dåse, også med de behov, du angiver.

Ellers er det altid en af os andre, der har noget tilovers. Som skrevet tidligere har jeg aldrig oplevet, at vi alle løb tør for gas.

Prøv for en sikkerheds skyld at skrue brænderen i dåsen, så du ved, at den kan åbne for gassen. Jeg har været ude for, at en af min medbragte brænder ikke kunne skrues ordentlig ned i hverken jetboil- eller primusgasdåsen.

SKALJAKKE:
Prøv at kigge hos Friluftsland, Fjeld og Fritid, Spejdersport, de har mange gode bud. Du finder links nederst på denne side.
Jeg har været superglad for en jakke fra Montane - der er tilbud pt. på Friluftslageret.

Gå efter en jakke, du kan have noget varmt under, og som ikke er alt for tæt.

Jo mere regntæt, jo mindre åndbar.

/Susanne

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Mere
5 år 10 måneder siden #31682 af Thomas V

Kamma D skrev: Af en mystisk grund er nogle af mine svar postet af en Ejnar og ikke det navn jeg er logget ind under altså Kamma D

Thomas De svar der er angivet med hvor meget gas er mine svar.
Det er vigtigt for mig at der er gas til at varme vand til soveposen om aftnen, da jeg er en frossenpind uden lige.

Så enten en på 230 og så en lille gas( kender ikke gram på de små dåser) ellers måske en stor på 420? Men det sidste er måske lidt overdrevet?

Susanne er det ikke rigtig forstået at vi ikke behøver at slæbe andet end lidt vand med?
Er der bad i toget, det har jeg nemlig ladet mig fortælle at der er:)

Hilsen Karina

Det sker også for mig ind i mellem, at jeg er logge på som en anden person.

Jeg køber en 230g og 100g til dig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kamma D

Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder