- Modtagne Tak: 34
Regntøj og de nordiske fjelde - How low can you go
11 år 5 måneder siden #1162
af Hyst
Hyst
At vandre er at leve.
Besvaret af Hyst på emne Sv: Regntøj og de nordiske fjelde - How low can you go
Jeg nøjes gerne med sidste års model!! Findes den butik?
Hyst
At vandre er at leve.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
11 år 5 måneder siden #1163
af NOB
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Besvaret af NOB på emne Sv: Regntøj og de nordiske fjelde - How low can you go
Ja, hvis man er heldig dukker sådanne butikker op en gang imellem.
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
- stokrenden
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 226
11 år 5 måneder siden - 11 år 5 måneder siden #1165
af stokrenden
b
Besvaret af stokrenden på emne Sv: Regntøj og de nordiske fjelde - How low can you go
Jeg opdagede lige at Cotswold har Momentum jakken på tilbud til ca. 1250 kr.
"Jeg tror for øvrigt det var det tilbud jeg brugte i sin tid." Da jeg købte jakken stod valget også mellem den og en proshell. Men man skal altså op i noget over det dobbelte prisleje, hvis man skal have en proshell på omkring 350g og under. eVent jakken holder nok kun i 2/3 af den tid en proshell holder. Til gengæld er den mere behagelig at have på, og koster kun det halve. (medmindre man finder et godt tilbud på en proshell
)
"Jeg tror for øvrigt det var det tilbud jeg brugte i sin tid." Da jeg købte jakken stod valget også mellem den og en proshell. Men man skal altså op i noget over det dobbelte prisleje, hvis man skal have en proshell på omkring 350g og under. eVent jakken holder nok kun i 2/3 af den tid en proshell holder. Til gengæld er den mere behagelig at have på, og koster kun det halve. (medmindre man finder et godt tilbud på en proshell

b
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved stokrenden.
11 år 5 måneder siden - 11 år 5 måneder siden #1342
af NOB
Hilsen
Niels
Lidt ansporet af denne diskussion skrev jeg et blog indlæg om emnet.
Kan ses her: Åndbarhed. det nye sort eller salgsgas?
Hilsen
Niels
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved NOB.
Følgende bruger(e) sagde tak: MS
11 år 5 måneder siden #1350
af MS
Det er stort set de samme konklusioner, jeg har nået til på baggrund af de erfaringer jeg har med Gore-tex.
Her tænker jeg på åndbarheden ved forskellige grader af luftfugtighed, og den oplevede vandtæthed ved let / kraftig regn påvirkning og under lidt / meget fysisk aktivitet ( hurra for pit-zips, iøvrigt )
Samt også det faktum, at åndbarheden bliver væsentligt nedsat, hvis der bliver for langt mellem turene i vaskemaskinen.
Mht. DWR overfladebehandlingen der bliver slidt, er det vel ikke noget at sige til at membranens åndbarhed mindskes, når yderstoffet bliver gennemvåd.
Med udsagnet " guaranteed to keep you dry " kunne man egentligt godt få den tanke at der kommer en del reklamationer, når nogle brugere oplever at der ikke altid er knastørt på indersiden af beklædningen.
Mvh. Morten
Besvaret af MS på emne Sv: Regntøj og de nordiske fjelde - How low can you go
NOB skrev: Lidt ansporet af denne diskussion skrev jeg et blog indlæg om emnet.
Det er stort set de samme konklusioner, jeg har nået til på baggrund af de erfaringer jeg har med Gore-tex.
Her tænker jeg på åndbarheden ved forskellige grader af luftfugtighed, og den oplevede vandtæthed ved let / kraftig regn påvirkning og under lidt / meget fysisk aktivitet ( hurra for pit-zips, iøvrigt )
Samt også det faktum, at åndbarheden bliver væsentligt nedsat, hvis der bliver for langt mellem turene i vaskemaskinen.
Mht. DWR overfladebehandlingen der bliver slidt, er det vel ikke noget at sige til at membranens åndbarhed mindskes, når yderstoffet bliver gennemvåd.
Med udsagnet " guaranteed to keep you dry " kunne man egentligt godt få den tanke at der kommer en del reklamationer, når nogle brugere oplever at der ikke altid er knastørt på indersiden af beklædningen.
Mvh. Morten
11 år 5 måneder siden #1355
af NOB
Hilsen
Niels
Angående 'pit zips' er jeg ikke helt enig, ihvertfald ikke under alle forhold. Hvis man som mig, til vandring vel at mærke, kun bruger sin skaljakke når det virkelig regner, så vil jeg faktisk foretrække en jakke, eller aller helst en pullover, helt uden lommer og 'pit zips'. Helst helt uden lynlåse.
Alle lynlåse er "svage" punkter i konstruktionen, de kan gå i stykker, de kan tillade vand at trænge ind o.s.v.
Montane har lavet en pull over kaldet Spektr uden lynlåse, med noget snaplukke og velcro, desværre skulle det eftersigende være noget hø at bruge, men ideen er meget god.
Alle lynlåse er "svage" punkter i konstruktionen, de kan gå i stykker, de kan tillade vand at trænge ind o.s.v.
Montane har lavet en pull over kaldet Spektr uden lynlåse, med noget snaplukke og velcro, desværre skulle det eftersigende være noget hø at bruge, men ideen er meget god.
Hilsen
Niels
Tid til at oprette siden: 0.283 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333