- Modtagne Tak: 131
Regntøj og de nordiske fjelde - How low can you go
Jens skrev:
morten skrev: Såvidt jeg kan se er eVent vindtæt www.eventfabrics.com/eVent_technology.php men der er sikkert en eller anden form for omvendt proportionalitet mellem vindtæthed og åndbarhed.
Det er det sikkert. Mit spm. kom af at en anden i denne tråd nævnte at eVent ikke er vindtæt. Ligeledes kan jeg da forholdsvis let puste igennem eVent bunden i den pakpose jeg har. (Og det er i øvrigt så det eneste jeg (endnu) har i eVent.)
Bare lige indspark omkring teorier omkring Event i henhold til virkelighed

På dette års fjeldtur havde jeg indkøbt en Montane Venture i Event, konkusionen på den er at den var vandtæt ved alle forhold, vindtæt som så mange andre vindjakker og åndbarheden var suveræn nok til at man kunne gå i den stort set alle dage som yderste lag
Og skal hilse at sige at regn fik vi rigeligt af på denne tur.
Så jo Event holder 100 som membran type og jeg sveder nå jeg går med rygsæk.
mvh Kim
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MFR – Mass Flow Resistance. A pressure of 100 Pa is applied to a given area of cloth. Then the flow that comes through the cloth per second at this pressure is measured. The denser the cloth the lower the value. Typically, a laminate like Cutan or any other x-tex has an infinitely high value
Hvis man ser på åndbarhed og vandtæthed opgiver GoreTex pro shell således;
Performance: Hydrostatic head: >28,000 mm, RET: <6
mens eVent opgives til flg;
Waterproof to a minimum of 30,000mm hydrostatic head with a minimum MVTR of 15,000g/m²/24hrs
Desværre er de 2 forskellige metoder RET og MVTR til illustration af åndbarhed ikke sammenlignelige men som det er konstateret flere steder er eVent mere åndbar end andre membraner og således også mere vandtæt hvis man sammenligner eVent Hurricane og GoreTex Proshell
kelberg skrev: Bare lige indspark omkring teorier omkring Event i henhold til virkelighed
På dette års fjeldtur havde jeg indkøbt en Montane Venture i Event, konkusionen på den er at den var vandtæt ved alle forhold, vindtæt som så mange andre vindjakker og åndbarheden var suveræn nok til at man kunne gå i den stort set alle dage som yderste lag
Og skal hilse at sige at regn fik vi rigeligt af på denne tur.
Så jo Event holder 100 som membran type og jeg sveder nå jeg går med rygsæk.
mvh Kim
Sveder når jeg går med rygsæk.
Vist svært at undgå, hvis terrænet bare buler en anelse. Jeg har prøvet mig frem, kortærmet uldundertrøje alene (av, myg), bomuldsanorak alene (lidt vådt), uld + tæt bomuld/polyesterskjorte (sved).... osv.
Næsten umuligt at undgå sved, hvis str...ækningen byder på udfordringer.
Fedt at høre at E-vent føles ok. Er personlig også tilfreds med Pac-lite, men den ryger af, når det ikke er koldt eller regner.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
- Quest
-
- Gæst
-
Terje skrev: ... str...ækningen ...
Meget subtilt overført

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333