- Modtagne Tak: 16
Ny fleece
11 år 3 måneder siden #1287
af JK
Hej med jer
Jeg har en Houdini fleece som altid er en del af oppakningen, ligegyldigt hvilken tur jeg skal pakke til... MEN den vejer helt nøjagtig 462g på køkkenvægten og for en hysterisk ULér, så er det alt for meget
Er der nogle som kan anbefale et alternativ som ikke vejer over 250 - 300g og ikke koster en formue?
Jeg vil være villig til at ofte hætte og ½ lynlås. Jeg har set på lidt i uld, men er bange for at slidstyrken ikke er tilstrækkelig.
Nogle gode råd?
Jeg har en Houdini fleece som altid er en del af oppakningen, ligegyldigt hvilken tur jeg skal pakke til... MEN den vejer helt nøjagtig 462g på køkkenvægten og for en hysterisk ULér, så er det alt for meget

Er der nogle som kan anbefale et alternativ som ikke vejer over 250 - 300g og ikke koster en formue?
Jeg vil være villig til at ofte hætte og ½ lynlås. Jeg har set på lidt i uld, men er bange for at slidstyrken ikke er tilstrækkelig.
Nogle gode råd?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
11 år 3 måneder siden #1288
af kelberg
Besvaret af kelberg på emne Sv: Ny fleece
Har en teknisk fleece fra Warmpeace, den er super fylder og vejer intet fås billigt pt 
Fik jeg den desværre ikke til men her er link
www.spejdersport.dk/warmpeace-m-kite-powerstretch-p/o.aspx
mvh Kim

Fik jeg den desværre ikke til men her er link

www.spejdersport.dk/warmpeace-m-kite-powerstretch-p/o.aspx
mvh Kim
- Quest
-
- Gæst
-
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #1289
af Quest
Besvaret af Quest på emne Sv: Ny fleece
462g er egentlig ikke specielt tungt for en fleece, er det? Er selv begyndt at bruge en Haglöfs ”Barrier Jacket” fiberjakke 454g som isolerende lag, men får jeg den jakke som jeg har bestilt fra udsalget hos Outdoor Living, går jeg over til dunjakke Yeti ”Purity” 230?g. 
Fiberjakken er den gamle model, den nye er vist lidt lettere.
Fiber er fedt nok og har bedre vægt til varme forhold end fleece.
Uld er absolut det tungeste i den sammenhæng, uanset om du vælger en sweaters eller en uldfleece. Elsker merinould som inderste lag/sovetøj, sokker og min Buff, men ellers er det nok for tungt til UL.
Desværre er hverken fiber, og i særdeleshed ikke dun, billigt.
Kender du Mont-Bell mærket?

Fiberjakken er den gamle model, den nye er vist lidt lettere.
Fiber er fedt nok og har bedre vægt til varme forhold end fleece.
Uld er absolut det tungeste i den sammenhæng, uanset om du vælger en sweaters eller en uldfleece. Elsker merinould som inderste lag/sovetøj, sokker og min Buff, men ellers er det nok for tungt til UL.

Desværre er hverken fiber, og i særdeleshed ikke dun, billigt.
Kender du Mont-Bell mærket?
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Quest.
11 år 3 måneder siden #1291
af morten
Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
Besvaret af morten på emne Sv: Ny fleece
Jeg bruger en Haglöfs Juniper fleece der vejer 245g. Den var glimrende på fjeldet sidste år.
Morten
Hjemmeside med friluftsblog og turbeskrivelser.
Seneste aktiviteter:
Efterårstur til Perstorp
Efterårstur til Raslången
11 år 3 måneder siden - 11 år 3 måneder siden #1294
af NOB
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Besvaret af NOB på emne Sv: Ny fleece
Jeg har en GoLite Vermillion Thermal Top vejer 300g, men jeg bruger den uhyre sjældent, faktisk stort set aldrig, ihvertfald ikke på ture, mere til haven.
Til mellemlag foretrækker jeg en syntetisk fiber trøje/jakke, jeg har en Montbell Thermawrap på 272g, som er en del varmere, og til rigtig kold brug er der ikke noget der slår en dunjakke.
Fleece giver ikke nok varme i forhold til hvor meget det fylder og vejer i mine øjne. Så hvis du vil have varme for pengene, så vælg noget andet end fleece.
Til mellemlag foretrækker jeg en syntetisk fiber trøje/jakke, jeg har en Montbell Thermawrap på 272g, som er en del varmere, og til rigtig kold brug er der ikke noget der slår en dunjakke.
Fleece giver ikke nok varme i forhold til hvor meget det fylder og vejer i mine øjne. Så hvis du vil have varme for pengene, så vælg noget andet end fleece.
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved NOB. Begrundelse: stavefejl
Tid til at oprette siden: 0.214 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333