- Modtagne Tak: 210
UL oppakning - hvad har du med?
Jeg synes inspiration er en god ting, så lad os holde os på det niveau...Husk på at der er noget der hedder 'hike your own hike'. Det er ikke passende at pege fingre af andre uanset om man er enig i deres definitioner eller ej.
Jeg tror at den med de 10 lbs er noget Glenn Van Pesky, Ryan Jordan og andre af pionererne inden for UL fandt på i en brandert, og det er ikke noget jeg hænger mig supermeget i, selvom vægt selvfølgelig er en faktor

Jeg er ikke personligt UL'er men holder mig under 20lbs, så falder i kategorien af 'lightweight' hvilket er fint med mig. Jeg kunne sagtens komme under men er ikke nødvendigvis dedikeret nok, ej heller har jeg lyst til det (endnu).
Det spændende for mig har været og stadig er det ongoing skift eller transitionering til letvægt fra den traditionelle. Men egentligt mere den frihed jeg har fået ved ikke at kun kunne orke 15km og derefter en laaang lejr. Nu er det tidligt op afsted og 35+ kilometer hver dag. Det synes jeg er fedt. Jeg er meget inspireret af mennesker som Jørgen Johannesson og Andrew Skurka, hvor grej er sekundært til evner, vilje og turglæde.
Min egen pakkeliste til min Maj tur på Hallandsleden kan ses her til inspiration
Den store hurdle for mig er min rygsæk, jeg holder meget af Aarn, meeen det nager mig, jeg nemt kan barbere 500 gram af, har prøvet en GoLite Jam og det var godt, men den slog ikke min Aarn Mountain Magic helt, men min næste tur bliver med en ULA Ohm 2.0, så må jeg se om den kan vælte Aarn af pinden

Ps. Denne tråd gav mig faktisk inspiration til mit næste blog indlæg, som I kan læse en af dagene.
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Quest
-
- Gæst
-

Går selv rigtig, rigtig, rigtig meget op i det (er glad for at dette er en sund (fanatisk) interesse

Min egen Base Pack Weight er på 2860 gram (for tiden), og jeg mener også som Andrew Skurka at hjernen er det bedste stykke grej. Lader ikke komforten blive hjemme, den ligger i de teknikker og viden jeg har oparbejdet. Derfor er jeg UL!
Quest skrev: Det er fint, så skab et debat der hedder Lightweight.
Går selv rigtig, rigtig, rigtig meget op i det (er glad for at dette er en sund (fanatisk) interesse). Det er jo som du siger NOB en definitionsspørgsmål. Så lad os holde os ved definitionerne.
Min egen Base Pack Weight er på 2860 gram (for tiden), og jeg mener også som Andrew Skurka at hjernen er det bedste stykke grej. Lader ikke komforten blive hjemme, den ligger i de teknikker og viden jeg har oparbejdet. Derfor er jeg UL!
Alt magt til dig Quest for din interesse, det kan jeg kun støtte op omkring og lade mig imponere af, du skal da 100% ret til dine synspunkter, og egentligt har du ret i at dette er en UL tråd, så har dem der ikke holder sig til emnet bude lave deres egen tråd, meeen alligeveltillader jeg mig lige at uddybe min mening lidt, tilgiv mig

Men du og jeg (og alle andre) ved at UL og letvægt er blevet et salgsord og markeds redskab for producenterne af grej. I Spejdersport, Friluftsland og alle andre butikker i DK bliver du mødt af ordet som salgsgas. Derfor er definitionerne blevet udvandet med tiden, så når vi siger UL i DK og på et forum som dette, så dækker det reelt over alle der vejer deres grej, for det der dem der går op i vægt. Der er en grund til det er regel nummer 1 til at lette på oppakningen, og jeg synes at alle der bevæger sig ned af den vej har brug for inspiration, opbakning og et anerkende ord.
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Jeg spørger fordi min "Base Pack" ikke er særlig tung, men så snart mad, gas, 3 pers. telt, kameraudstyr osv. kommer oveni, så er jeg nok i UH klassen

Men spændende om jeg kan definere mig selv som UL'er indtil da..

Vh Christian
Milho skrev: Så "Base Pack" bygger man som UL'er op fra, alt efter hvor lang tid man er afsted og hvilket klima?
Jeg spørger fordi min "Base Pack" ikke er særlig tung, men så snart mad, gas, 3 pers. telt, kameraudstyr osv. kommer oveni, så er jeg nok i UH klassen
Men spændende om jeg kan definere mig selv som UL'er indtil da..
Din base weight er din rygsæk med alt indhold minus mad, vand og andet der bliver brugt på turen (myggebalsam, toiletpapir o.s.v.)
Hilsen
Niels
- Quest
-
- Gæst
-
NOB skrev: Men du og jeg (og alle andre) ved at UL og letvægt er blevet et salgsord og markeds redskab for producenterne af grej. I Spejdersport, Friluftsland og alle andre butikker i DK bliver du mødt af ordet som salgsgas. Derfor er definitionerne blevet udvandet med tiden, så når vi siger UL i DK og på et forum som dette, så dækker det reelt over alle der vejer deres grej, for det der dem der går op i vægt. Der er en grund til det er regel nummer 1 til at lette på oppakningen, og jeg synes at alle der bevæger sig ned af den vej har brug for inspiration, opbakning og et anerkende ord.
Tak for det. Syntes ikke at din bix er fuld af salgsgas, det må stå for det store kæders regning. For mig er det ikke reklame, men falsk reklame når de kalder det Super eller Ultra, uden at være det. Faktisk er det jo hele summen af det du tager med; det nytter jo ikke at barbere alt hårdet af kroppen, for at spare vægt, og samtidig tager ti par underdrenge med

Er på vagt (job), så jeg hopper lidt på on and off, og kan derfor ikke komme til at udøse af min fantastiske viden og inspiration om hvad jeg tager med

-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333