- Modtagne Tak: 16
UL oppakning - hvad har du med?
Quest skrev: Whoopsadaisy!! Der kom vi vidst over 4,5 kg (10 US pounds) - som for udenforstående er øverste grænse for Basis Rygsæk Vægt. GnækGnæk. Vi skal over i Trad her JK
@Quest
Jeg skal ikke prale af mine regnekundskaber - på det område er du sikkert også så meget længere fremme end jeg, men jeg kan dog lægge 42g til 3.225g... hos mig giver det 3.267g hvilket ikke er over 4.500g.
Det er tydeligt at læse, at din viden på området er så stor og påvirket af en sådan iver til at dele, at den vælter det den kommer i nærheden af - derfor vil jeg bede dig om, en anden gang at lysten melder sig, at du starter din egen tråd.
Desværre har historien vist, at der her på sitet dukker debatøre op, som er så ivrige at det får andre til at holde sig tilbage.
Jeg bøjer mig i støvet, ryster på hovedet og henviser resten af debatten til Wiki: da.wikipedia.org/wiki/Flueknepperi
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Quest
-
- Gæst
-
JK skrev:
Quest skrev: Whoopsadaisy!! Der kom vi vidst over 4,5 kg (10 US pounds) - som for udenforstående er øverste grænse for Basis Rygsæk Vægt. GnækGnæk. Vi skal over i Trad her JK
@Quest
Jeg skal ikke prale af mine regnekundskaber - på det område er du sikkert også så meget længere fremme end jeg, men jeg kan dog lægge 42g til 3.225g... hos mig giver det 3.267g hvilket ikke er over 4.500g.
Det er tydeligt at læse, at din viden på området er så stor og påvirket af en sådan iver til at dele, at den vælter det den kommer i nærheden af - derfor vil jeg bede dig om, en anden gang at lysten melder sig, at du starter din egen tråd.
Desværre har historien vist, at der her på sitet dukker debatøre op, som er så ivrige at det får andre til at holde sig tilbage.
Jeg bøjer mig i støvet, ryster på hovedet og henviser resten af debatten til Wiki: da.wikipedia.org/wiki/Flueknepperi
Godt ord igen. Du skal ikke tale ned til mine regnekundskaber - de kan ikke komme længere ned

Jeg er selv ved at pakke til adventurerace og kan ikke se hvor jeg kan barbere mere af uden at kompromittere holdbarheden, og hvis man er nød til at udgå pga ødelagt rygsæk eller lign så ryger bevendeligheden for mig. Jeg kan f.eks fortælle at jeg lige har testet en Endo Jakke for Hagløfs og efter nummer 3 iturivning måtte jeg konstatere at så lette stoffer bare er for skrøbelige for mig når det er til aktivt brug. Til vandreture hvor det bare går ligeud og uden store klimaskift ser jeg et stort potentiale, f.eks PCT eller lign større ture, samt selvfølgelig ekstrem løb og adventurerace.
som sagt er jeg super int og vil gerne høre mere om både grej og jer selv.
F.eks Quest, hvor store distancer går du med UL, aktiviteter og hvordan? Spiller kropsbygning ind i spillet, er det at skrælle kropsvægt af også med i gamet, som f.eks ved cykelløb? Hvad vejer i nu og er i villige til at have mindre mad med end ligevægts indtaget er pr person for at spare? kunne "kemisk mad istedet for varm mad være noget bevendligt for jer? f.eks protein pulver, diverse forbedrende ting som taurine og andre ting der øger en mængdeudholdenhed?
PingHansen, har du gået caminoen? Har du valgt Inov8 udfra vægt?
Hvordan ser resten af setuppet ud?
- Quest
-
- Gæst
-
mikkel skrev: Jer der pakker så UL og ekstremt som der snakkes om i denne tråd, hvilke slags ture bruger det på? Er det adventurerace? gåture? camino? topture? i fjeld, dansk natur og temperatur eller hvordan? Jeg synes det er super spændende men mangler lidt data om hvor det er bevendeligt og kan bruges samt hvor det dets begrænsninger er. er det kun på vej der gåes eller er det også til crosscountry brug?
Jeg er selv ved at pakke til adventurerace og kan ikke se hvor jeg kan barbere mere af uden at kompromittere holdbarheden, og hvis man er nød til at udgå pga ødelagt rygsæk eller lign så ryger bevendeligheden for mig. Jeg kan f.eks fortælle at jeg lige har testet en Endo Jakke for Hagløfs og efter nummer 3 iturivning måtte jeg konstatere at så lette stoffer bare er for skrøbelige for mig når det er til aktivt brug. Til vandreture hvor det bare går ligeud og uden store klimaskift ser jeg et stort potentiale, f.eks PCT eller lign større ture, samt selvfølgelig ekstrem løb og adventurerace.
som sagt er jeg super int og vil gerne høre mere om både grej og jer selv.
F.eks Quest, hvor store distancer går du med UL, aktiviteter og hvordan? Spiller kropsbygning ind i spillet, er det at skrælle kropsvægt af også med i gamet, som f.eks ved cykelløb? Hvad vejer i nu og er i villige til at have mindre mad med end ligevægts indtaget er pr person for at spare? kunne "kemisk mad istedet for varm mad være noget bevendligt for jer? f.eks protein pulver, diverse forbedrende ting som taurine og andre ting der øger en mængdeudholdenhed?
Hej Mikkel
Du er inde på noget der er forskellige meninger om indenfor UL. Og du har mange gode ideer selv.
Der er nogle der har deres inspiration netop fra Adventure Race og ikke den anden vej rundt, en fordel for dig.
Ang. kropsvægt så er det en privat sag om man har tyve kg "for meget" på maven og 3,2 kg i rygsækken. Nogen tager på før en tur, for at have noget at tærre på, og mindre mad med. Nogle mener der er vigtigt andre ikke. For mit eget vedkommende lever jeg ret sundt, og vægten er lidt omk. 78-79 kg, med en højde på 1,82. Min metabolisme kræver at jeg er en grovæder. 800g mad hver dag på en vintertur. Lige for tiden går jeg meget småture på en til fire dage herhjemme, men mine fødder er ikke så vilde med fladmark. Et par gange om året skal jeg helst på en to ugers solotur i nogen bjerge. Jo mere øde jo bedre. Op mod en 100-200km alt efter formen, terræn osv. Lige meget hvad årstid. Vandring, ski, snesko. Er absolut ikke en UltraHiker, det er jeg for "spirituel (doven?)" til, hvilket betyder at jeg bevæger mig efter turtype, humør og oplagthed, dagens trit, rytme og en god sang på læben. Det er meget det at være i elementet der fylder, men kan godt lide at presse mig selv ud i nye udfordringer og bryde mine egne grænser - og dermed lære hvornår det er tid at stoppe.
Om vinteren kan det være svært at holde den UL linje - men ikke umuligt. Er rigtig glad for fjeldkulde, så jeg fryser ikke så let der, hvilket giver mig en kæmpe fordel frem for andre, der skal have store dunjakker med for at "holde kulden". For tre sæsoner er min pakkevægt nede på 2860 gram. Så der er margin nok til en stor sovepose. Har fået en del nyt grej som jeg ikke har afprøvet på vinterfjeldet endnu, så det kan jeg ikke sige noget om endnu.
Proteinpulver er absolut en mulighed, det her jeg selv overvejet, så længe det er øko.
Ang. materialernes soliditet, så passer jeg på mit grej og skovler ikke rundt med det. Det er et spørgsmål om overskud i mine øjne og det havde jeg ikke da min basis rygsæk vægt var over 11 kg. Skal jeg på en vintertur, hvor storm er en risiko tager jeg en stærk jakke med, og den har jeg så næsten altid på. Det er mit panser.
- Quest
-
- Gæst
-
Ønsker det kan give lidt inspiration.
UL grej tre sæsoner
På kroppen
1 par trailrunners La Sportiva ”Wild Cat” - grå/grøn - 789g
1 par løbesokker Point 6 uld ”Active Light Micro” - sort - 38g
1 par korte merino underbukser Devold ”Multi Sport Man Boxer” - koksgrå - 75g
1 par trekkingbukser Arc'teryx ”Palisade Pants” - sort - 275
1 løbetrøje Haglöfs ”Intense Zip Top” - koks/blå/grøn - 217g
1 skaljakke GoLite ”Mailpais Jacket” - koks/rød - 206g
1 dunjakke Mont-Bell ”UL Down Jacket” - koksgrå - 234g
1 livrem DIY webbing – sort 24g
1 bushhat Haglöfs ”Solar II Hat” - sort - 59g
1 trekkingur Suunto ”Core” - sort/guld – 63g
1 mobil Sony ”Xperia Active” - sort/orange – 111g
1 kortlommer Loksak ”aLoksak” 21x29cm - 17g
I alt 2108g
Rygsækken
1 UL rygsæk GoLite ”Pinnacle” 72 liter – sort/grå - 780g
1 solid postforsendelsespose - 58g
1 grejpose 1 liter LiteMountainGear ”Cuben Stuff Sack” - hvid - 3g
1 grejpose 2 liter LiteMountainGear ”Cuben Stuff Sack” - hvid - 4g
1 grejpose nylon til cooksystem – 11g
1 dunsommersovepose Cumulus ”X-Lite 200”. 3° - blå/sort - 465g
1 liggeunderlag skum Therm-A-Rest 74x51cm ”Ridgerest SOLite” - grøn/sølv – 155g
1 siddepude/hoftepude donut MYOG Therm-A-Rest ”Ridgerest SOLite” - 6g
1 multifunktions merinould-rør Buff ”Wool Buff” - sort - 48g
1 par løbesokker Point 6 uld ”Active Light Micro” - sort - 38g
1 lang merino undertrøje Devold ”Breeze Shirt” - sort - 173g
1 par ¾ lange merino underbukser Icebreaker ”Bodyfit/200 Legless” - sort - 159g
1 par korte underbukser Craft skiftetøj ”?” - sort - 50g
1 par løbehandsker GripGrab ”Running Light” - sort – 36g
1 kildevandsflaske brændstofflaske - 14g
1 titanium Trangia indergryde – 1 liter – 85g
1 vindskærm MYOG alufolie – 3g
1 grydelåg MYOG alufolie – 4g
1 grydehåndtag MYOG ”Steady now!” silikone – 3g
1 Fancy Feast Stove MYOG ”King o' Flaming Hearts” - 9g
1 nylonpose til køkkensystem - 11g
1 kompas Silva ”Ranger 27” - sort - 26g
1 pandelampe DIY elastik Petzl ”Tikka plus”, med batterier – sort/grøn - 67g
1 førstehjælpssæt, i ”aLoksak” – 65g
1 ske titanium Sea to Summit ”Titanium Spoon” - 14g
1 Bic minilighter, tændstikker - 14g
1 vandflaske 1 liter Cascade Designs ”Platypus 1” - 26g
1 schweizerkniv Victorinox ”Classic SD” - 20g
1 par solbriller Wiley X ”Blink” - matsort, linse brun - 26g
1 vind gasket – sort - 9g
1 elastikbånd – sort - 5g
1 presenning MYOG Tyvek 2,5x1,5m – hvid - 242g
1 dragesnor 7m – sort - 20g
3 trådpløkke alu – 27g
1 hylster til pløkke MYOG - 1g
1 toiletgrej - 56g
1 rep kit – 10g
1 ziplockpose med ID og bankkort – 10g
I alt 2752g
Dertil kommer der kort og lidt fryseposer til affald.
UL ser ikke så farligt ud vel?

-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333