UL oppakning - hvad har du med?

• Marlon
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #2010 af Marlon
Besvaret af Marlon på emne UL oppakning - hvad har du med?
Jeg har også byttet min Deuter 60 + 15 pro ud med Exos 58 l. 2 kilo sparet bare på rygsækken. Det kræver dog at total vægten nedsættes, da Exos ikke kan bære så meget som Deuter kan.

Men det har været en velsignelse. Meget glad og tilfreds med byttet. Jeg synes Exos 58 l har en god inddeling med lommerne, så tingene er nemme at pakke i forhold til at de er nemme at komme til undervejs efter behov.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 4 måneder siden #2012 af Terje
Besvaret af Terje på emne UL oppakning - hvad har du med?
@ JK

Jeg købte en GG Murmur Hyperlite (som jeg vist nævnte dengang), men har ikke rigtig fået brugt den - jeg har ikke fundet det rigtige, foldbare underlag til at afstive sækken ind mod ryggen.

Hvad har du fundet af liggeunderlagsløsning? (vil lige læse tråden igen også :oops: )

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Mere
11 år 4 måneder siden #2013 af JK
Besvaret af JK på emne UL oppakning - hvad har du med?

Terje skrev: @ JK

Jeg købte en GG Murmur Hyperlite (som jeg vist nævnte dengang), men har ikke rigtig fået brugt den - jeg har ikke fundet det rigtige, foldbare underlag til at afstive sækken ind mod ryggen.

Hvad har du fundet af liggeunderlagsløsning? (vil lige læse tråden igen også :oops: )

Ja! det er en super fed rygsæk. 230g, det er jo næsten ikke til at tro og jeg synes at den sidder godt på min ryg, er rimelig stærk i materialet og har god plads.
Jeg bruger et stykke af et Z-Lite underlag, samt et stort stykke sammenfoldet Tyvek som jeg også bruger til groundsheet. Med de to sammen bliver ryggen virkelig god og Tyveken er åndebar, så den begrænser den varme der ellers vil komme mellem ryggen og underlaget.

Mere
11 år 4 måneder siden #2015 af Falk
Besvaret af Falk på emne UL oppakning - hvad har du med?
Til at afstive ryggen på mine rammeløse rygsække bruger jeg soveposen, pakket i en 15 liters pneumo drybag fra pacific outdoor (er det ikke det de hedder?). Den har en meget aflang rektangulær form, er slank og ved at kunne presse luften helt ud af drybag'en ved hjælp af pneumo systemet, bliver drybag og sovepose tilsammen til en hård og formbar ramme for rygsækken.

Det fungerer ret godt for mig.

Mere
11 år 4 måneder siden #2016 af Terje
Besvaret af Terje på emne UL oppakning - hvad har du med?
Murmuren har en netlomme ind mod ryggen. Netlommen er designet til GG´s eget foldbare, æggeskalsformede underlag, på ca. 48 x 96 cm (vistnok).

Så netlommen giver nogen begrænsninger på hvordan afstivningen af rygsækken skal foregå.

GG´s egne underlag skal købes hjem fra USA - så kommer der told, moms og Post Danmarkgebyr oven i prisen.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Mere
11 år 4 måneder siden #2018 af JK
Besvaret af JK på emne UL oppakning - hvad har du med?

Terje skrev: Murmuren har en netlomme ind mod ryggen. Netlommen er designet til GG´s eget foldbare, æggeskalsformede underlag, på ca. 48 x 96 cm (vistnok).

Så netlommen giver nogen begrænsninger på hvordan afstivningen af rygsækken skal foregå.

GG´s egne underlag skal købes hjem fra USA - så kommer der told, moms og Post Danmarkgebyr oven i prisen.

Min sæk er den nye model - jeg synes jeg kan huske, at din er modelen ældre. Skummet til ryggen følger med i købet af den nye model og er ca. 48x25cm. Et Z-lite underlag er opdelt i "brikker/felter" de er 51x13cm. Så fire "brikker/felter" passer perfekt når de er foldet to og to.

@ Terje:
Du kan evt købe et stykke skum som passer i en specialbutik, som sælger forskellige løsninger til møbler osv.
Jeg ved ikke hvor i landet du bor, men jeg kender da skum-bo.dk, de har flere gange været mig behjælpelige.

Tid til at oprette siden: 0.274 sekunder