- Modtagne Tak: 18
UL oppakning - hvad har du med?
Der er også OMMs ligge underlag som de bruger til at stive af i deres egne rygsæk, jeg bruger selv det i rygsækken og som underlag ved letvægtsbrug og det er ganske udemærket selvom jeg er i den store ender størrelses mæssigt.
det fåes i halvstørrelse og så kan man sætte to af dem sammen til hellængde.
fåes på racegear.dk
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det smarte ved GG´s er at det passer, er æggebakkeformet, folder hvor det skal.
Det æggebækkeformede gør også at ens ryg dækkes relativt mindre, så man ikke sveder.
Men Murmuren er nok beregnet til max 7 kilo, det gir ikke meget sved.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
mikkel skrev: Jeg kan f.eks fortælle at jeg lige har testet en Endo Jakke for Hagløfs og efter nummer 3 iturivning måtte jeg konstatere at så lette stoffer bare er for skrøbelige for mig når det er til aktivt brug.
@ Mikkel: Har du virkelig oplevet, at 3 Endo jakker er gået itu??
Har du haft andre, jakker der heller ikke kunne holde?
Hvornår går de istykker? Og hvad går i stykker?
(spørger en mand, der max. har prøvet at sy en ny knap i en skjorte, og repare en teltpose med stoftape)
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Det er en super lækker jakke men jeg er rigtig hård ved mit grej, også derfor jeg tester en del for dem

en sprækkede i ryggen da jeg strak mig fremover for at hoppe på en mtb og så hang den fast pga sved, riiiv. Jeg har rykket en i stykker ved lynlåsen fordi jeg rykkede for hårdt og de ene i stoffet i ryggen som beskrevet ovenover og den sidste gik i selve stoffet pga rygsæk som sled stoffet i stykker.
Jeg villa have brugt den til adventurerace med rygsæk på men vil ikke tage en jakke med som ikke kan holde til det. desværre har jeg ikke fundet en der kan endnu.
Jeg har flækket eller fået huller i næsten alle mine jakker pga hårdt brug, klatring og den slags er ret hårdt ved udstyret. Det er derfor jeg synes det er ret vigtigt at man skriver hvad man bruger sin UL oppakning til også da der er kæmpe forskel på at gå på landevej herhjemme med den i et eller to døgn og så på at gå steder hvor man risikerer f.eks storm og bratte temperatur fald, f.eks norge og lignende.
mikkel skrev: Jeg har flækket eller fået huller i næsten alle mine jakker pga hårdt brug, klatring og den slags er ret hårdt ved udstyret. Det er derfor jeg synes det er ret vigtigt at man skriver hvad man bruger sin UL oppakning til også da der er kæmpe forskel på at gå på landevej herhjemme med den i et eller to døgn og så på at gå steder hvor man risikerer f.eks storm og bratte temperatur fald, f.eks norge og lignende.
UL (og letvægt, og XUL) har sit udsprung i vandring (backpacking, trekking) - og bruger nutildags også produkter som er beregnet adventuretace, fast-and-light- bevægelser i terrænet.
Men altså UL-produkter har sin største berettelse ved vandring, hvor du bærer alt du har med på ryggen.
Sad lige og læste Andrew Skurka´s gearliste på hans hjemmeside. Han tog en ordentlig runde på ski og til fods og i packraft i Alaska.
Hans sommerregnjakke var en Golite Storm, lavet i Pertex Shield, vægt 285 gram i størrelse M. Endo´en vejer mere.
Jeg skal til Bodø sammen med Marlon, og regner med at tage min Montane LiteSpeed H20 jakke (180 g) med. Men med det nuværende vejr, hvor også Norge er ramt af regn og "flom", bliver det måske min Arcteryx Theta SL (445 g) istedet.
Ikke fordi jeg tror at Montanen går i stykker, men simpelthen fordi den ånder væsentligt dårligere, og ikke har pit-zips, udluftning under armene.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333