Hvad for UL kniv/skæreredskab har du med?

• aammat
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden - 11 år 4 måneder siden #2199 af aammat
Besvaret af aammat på emne Hvad for UL kniv/skæreredskab har du med?
Quest@ De keramisk knive var nu ment som et alternativ, de er blevet bedre og jeg har da også en jagt kammerat som bruger sin keramiske lommekniv til at ordne rensdyr med i fjeldet.. Naturligvis kan den kun bruges til at skære med, men det gør den det også godt.. Prismæssigt er jeg enige, men U2 er nu også en dyr lommekniv i min verden..

Terje@ U4 synes jeg er for lille som brugskniv, den er fin at have i lommen til at skære lidt i en snor, åbne pakker, breve i hverdagen og hvis man er en hygge snittenisse.. ;) Men som et "værktøj" til divs opgaver på turen synes jeg U2 er et bedre valg..
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved aammat.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 4 måneder siden #2200 af Maffu
@ Quest

Jeg er selv frelst, så hvorfor ikke høre på frelst-politisk korrekt musik :evil:

Nusser også om min brusletto i ny og næ .... synes den er edderbankeme
go til at skære agurker. :P

Oksen pløjer langsomt, men jorden er tålmodig.

Mere
11 år 4 måneder siden - 11 år 4 måneder siden #2202 af Terje
@ Aamat: Tror du har ret i, at U4 er for lille til fungere som arbejdskniv - men skarp må den være.

En flot forarbejdet kniv kan være det rene kunsthåndværk, men medmindre man er jæger, eller er machete-bushcrafter (og laver palmetage til sine hytter på Robinsonøen), er ens største behov måske at smøre, skære lidt tørret pølse ud, skære en snor over måske o.l.

Min faste kniv før U2´en var en flot, rød, plastic-skæfte Morakniv (110 g). Nem at finde, hvis den blev lagt et sted.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Terje.

• aammat
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #2204 af aammat
Besvaret af aammat på emne Hvad for UL kniv/skæreredskab har du med?
@Terje Jeg synes også håndtaget på U4 er for kort til man man holde ordentligt på den selv om det kun drejer sig om at smøre sit brød.. Vægtbesparelsen contra anvendelighed mellem U2 og U4 er kun interessant for UL nørder.. :whistle:
Som arbejds/jagt kniv bruger jeg en Fallkniven PHK.. ;)

Men jo ens skærebehov på tur er minimal og derfor er kniven er godt sted at spare vægt..

Mere
11 år 4 måneder siden #2205 af JK

Terje skrev: @ Aamat: Tror du har ret i, at U4 er for lille til fungere som arbejdskniv - men skarp må den være.

Jeg er helt enig! Måske kunne WM1z3G være et godt alternativ? Der ser det ud til at man får en "rigtig" kniv af et ordenligt stål, holdbar og med en rimelig vægt på 70g (@ Quest jeg ved godt at det er 10g for meget).

www.fallkniven.com/sv/shop/details/469/2...unting-knives/wm1z3g

Mere
11 år 4 måneder siden #2207 af Terje
Har selv haft kig på VM1 - men bruger simpelthen kniv så lidt, at jeg ikke vil få brugt den ordentlig. Til kajakken? Om halsen? HVIS man lige sidder fast i et fiskenet??

Tror VM1 har meget bedre skæfte end U2, så...

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Tid til at oprette siden: 0.231 sekunder