- Modtagne Tak: 102
Hvad for UL kniv/skæreredskab har du med?
11 år 2 måneder siden - 11 år 2 måneder siden #2167
af Jens
Besvaret af Jens på emne Hvad for UL kniv/skæreredskab har du med?
Jeg har også en U2 kniv. Super fed kniv, som jeg aldrig vil skifte ud med en MINI-schweizerkniv.
Det er jo også meget hvad man skal bruge kniven til. Hvis det primært er til at klippe negle og snitte en pose op, så er en mini-Schweizer jo ok. Jeg kan godt lide at snitte lidt samt at kunne smøre mad, skære kød, snitte løg.
Glæden ved en god, skarp kniv vejer også for mig.
Jeg har også en Gerber LST ultralight foldekniv på bare 17g + snor. Den er ok men jeg *SLÆBER* gerne de ekstra 23g for U2 som er så meget lænkrere på alle områder. LST'en har jeg nogen gange med som backup eller i 1.hjælps sæt.
Det er jo også meget hvad man skal bruge kniven til. Hvis det primært er til at klippe negle og snitte en pose op, så er en mini-Schweizer jo ok. Jeg kan godt lide at snitte lidt samt at kunne smøre mad, skære kød, snitte løg.
Glæden ved en god, skarp kniv vejer også for mig.
Jeg har også en Gerber LST ultralight foldekniv på bare 17g + snor. Den er ok men jeg *SLÆBER* gerne de ekstra 23g for U2 som er så meget lænkrere på alle områder. LST'en har jeg nogen gange med som backup eller i 1.hjælps sæt.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Jens.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- aammat
-
- Gæst
-
11 år 2 måneder siden #2168
af aammat
Besvaret af aammat på emne Hvad for UL kniv/skæreredskab har du med?
Ikke at jeg specifikt er til UL, men tænker dog over hvor meget vægt jeg tager med i fjeldet.. Har også en Fallkniven U2 og den er valgt udfra vægt og bladet's evne til at bevare skæret.. Slipper derved for at skulle "slæbe" slibegrej med ud..
Alternativt kunne man vælge en lommekniv med keramisk blad [url=http://] www.ceramicknife.org/ [/url] ..
Alternativt kunne man vælge en lommekniv med keramisk blad [url=http://] www.ceramicknife.org/ [/url] ..

11 år 2 måneder siden #2169
af JK
Besvaret af JK på emne Hvad for UL kniv/skæreredskab har du med?
Gerber LST (ca. 20g) - så billig, at den ikke tager skade af at blive brugt :
www.gerbergear.com/Essentials/Knives/Ultralight-LST-Knife_46050
og/eller
Gerber VISE (ca. 60g) - Passende størrelse, hvis ikke jeg skal lave bil med den. Dog ikke så holdbar som jeg kunne ønske mig! www.gerbergear.com/Essentials/Tools/Vice-Pocket-Tool_31-000021
og/eller
Gerber VISE (ca. 60g) - Passende størrelse, hvis ikke jeg skal lave bil med den. Dog ikke så holdbar som jeg kunne ønske mig! www.gerbergear.com/Essentials/Tools/Vice-Pocket-Tool_31-000021
- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-
11 år 2 måneder siden #2172
af Quest
Besvaret af Quest på emne Hvad for UL kniv/skæreredskab har du med?
Vi (mænd især
) har det jo med at knytte os til vores kniv. Det er allesammen nogle rigtig fede UL knive i har, men kan ikke se hvad der er så "u"lækkert ved en lille fimset "Classic SD"??
It's a MIND thing - right? Men det er jo mit problem

Startede med at se Terje's postede film, for lige at se hvodan U2'en (hader det band) så ud, og endte med at se den færdig af bar benovelse. Men jeg har heller ikke tænkt mig at bytte min dimsedut"dolk". Bare jeg havde fundet den da jeg var Lightweight

Startede med at se Terje's postede film, for lige at se hvodan U2'en (hader det band) så ud, og endte med at se den færdig af bar benovelse. Men jeg har heller ikke tænkt mig at bytte min dimsedut"dolk". Bare jeg havde fundet den da jeg var Lightweight

- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-
11 år 2 måneder siden #2174
af Quest
Besvaret af Quest på emne Hvad for UL kniv/skæreredskab har du med?
Måske det var ironisk ment Aammat, men jeg var lige inde og se på de der keramiske løsninger. NOT BAD!!!
. Det mener jeg. De er for Extreeem gakgak-fede. Prisen er jo helt oppe hvor vægten er nede. Desværre er keramiske knive endnu kun til rene snit (no kidding around there), så vidt jeg har forstået??

11 år 2 måneder siden #2175
af Terje
De laver åbenbart en ny model, de kalder U4. Den er lettere end U2. Såå....
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Hvad for UL kniv/skæreredskab har du med?
Quest skrev: Startede med at se Terje's postede film, for lige at se hvodan U2'en (hader det band) så ud, og endte med at se den færdig af bar benovelse. Men jeg har heller ikke tænkt mig at bytte min dimsedut"dolk". Bare jeg havde fundet den da jeg var Lightweight
De laver åbenbart en ny model, de kalder U4. Den er lettere end U2. Såå....
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Tid til at oprette siden: 0.238 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333