- Modtagne Tak: 9
UL opbevaring til fiskegrej.
11 år 1 måned siden #2498
af Bonden
UL opbevaring til fiskegrej. blev oprettet af Bonden
Er der nogen, der har nogle ideer til, hvad man kan bruge til at opbevare sin fiskestang i, når man er på tur?
Min 250 grams stang kommer med et 350+ grams opbevaringsrør, og det synes jeg er lige i overkanten.
Jeg har været ved at regne på alm pvc rør, som ville være en ret ligetil løsning, men det bliver desværre for tungt.
Det behøver ikke kunne holde, til at blive kørtover af en lastbil, men stofposen alene er på den anden side heller ikke en mulighed.
Er der nogle kreative hoveder derude, der kan komme i tanke om noget materiale, der burde kigges nærmere på?
Min 250 grams stang kommer med et 350+ grams opbevaringsrør, og det synes jeg er lige i overkanten.
Jeg har været ved at regne på alm pvc rør, som ville være en ret ligetil løsning, men det bliver desværre for tungt.
Det behøver ikke kunne holde, til at blive kørtover af en lastbil, men stofposen alene er på den anden side heller ikke en mulighed.
Er der nogle kreative hoveder derude, der kan komme i tanke om noget materiale, der burde kigges nærmere på?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Erik Nielsen
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 3
11 år 1 måned siden #2499
af Erik Nielsen
Besvaret af Erik Nielsen på emne UL opbevaring til fiskegrej.
Længde på stang, og minimum indvendig diameter som din stang kan gå i ?
Er det kun til rejsen frem og tilbage, eller er det også på turen du skal bruge det?
Skal du kunne sidde på det, eller er det primært til at beskytte mod slag?
Er det kun til rejsen frem og tilbage, eller er det også på turen du skal bruge det?
Skal du kunne sidde på det, eller er det primært til at beskytte mod slag?
- OleHjarsen
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 11
11 år 1 måned siden #2504
af OleHjarsen
Besvaret af OleHjarsen på emne UL opbevaring til fiskegrej.
Måske du kan lave et rør af af et skumliggeunderlag ?
Har ca. et kvart underlag til at ligge, som jeg lige prøvede at rulle om en 3-delt Berkley.
Kan du tilpasse et stykke til din stang,samle det med gaffa(?),og så lukke enderne på fornuftig vis,så tror jeg det ville kunne gå an.
Det tåler nok ikke de store tæsk,men er vel bedre end kun stofposen.
Held og lykke
Har ca. et kvart underlag til at ligge, som jeg lige prøvede at rulle om en 3-delt Berkley.
Kan du tilpasse et stykke til din stang,samle det med gaffa(?),og så lukke enderne på fornuftig vis,så tror jeg det ville kunne gå an.
Det tåler nok ikke de store tæsk,men er vel bedre end kun stofposen.
Held og lykke

- Quest
-
- Gæst
-
11 år 1 måned siden #2505
af Quest
Besvaret af Quest på emne UL opbevaring til fiskegrej.
Fisker ikke selv, så jeg er lidt uvidende om hvad det primære formål er med at bruge et etui. Går ud fra at det er fordi stangen er af en vis værdi og at du ikke vil have den ridset? Personligt vil jeg vælge den lettest mulige løsning - ikke at tage et hylster med. Ikke desto mindre gav OleHjarlsen mig den idé at bruge et skumrør til at isolere varmerør med. Fås i forskellige tykkelser. Du kan skære eller klippe huller til øjerne og så gaffa på.
- OleHjarsen
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 11
11 år 1 måned siden #2511
af OleHjarsen
Besvaret af OleHjarsen på emne UL opbevaring til fiskegrej.
Gaffa og skumunderlag er noget skod.
Fandt et plakatrør,i pap, længde 74 cm. indv.dia. 5 cm,vægt 152 gr.
Men nok ikke særlig modstandsdygtig overfor vand!
Måske de fåes i hård plast?
Personligt ville jeg nok æde de ekstra gram og så vælge stangrøret
Fandt et plakatrør,i pap, længde 74 cm. indv.dia. 5 cm,vægt 152 gr.
Men nok ikke særlig modstandsdygtig overfor vand!
Måske de fåes i hård plast?

Personligt ville jeg nok æde de ekstra gram og så vælge stangrøret
11 år 1 måned siden #2514
af Bonden
Besvaret af Bonden på emne UL opbevaring til fiskegrej.
Tak for svar til hele banden!.
På de flest af mine ture, ville jeg for så vidt godt kunne strappe en "nøgen stang" uden på tasken. Men min erfaring som ypperkratlusker gør, at jeg er overbevist om, at det ret hurtigt vil koste en knækket stangdel, øje el.lign..
Det behøver således ikke være noget, jeg kan sidde på eller fægte med, men det skal kunne holde til at blive hevet gennem lidt krat og grene.
Quest; er de vandfaste, de skumrør? Jeg kan godt se ideen, men hvis de suger vand til sig, bliver det jo nok nærmere en vægtforøgelse..?
Erik; stangen er 52,5 lang, og så tænker jeg at smide lidt underlag el.lign. i enderne på, hvad jeg nu engang ender med, så det vil vel sige en totallængden på små 54 cm.
Ved det nederste og største øje måler den 5,2 cm, så det tror jeg er en realistisk diameter.
Ole; har godt overvejet plakatrøret, men som du selv er inde på, ville en gang regn ødelægge skidtet.
På de flest af mine ture, ville jeg for så vidt godt kunne strappe en "nøgen stang" uden på tasken. Men min erfaring som ypperkratlusker gør, at jeg er overbevist om, at det ret hurtigt vil koste en knækket stangdel, øje el.lign..
Det behøver således ikke være noget, jeg kan sidde på eller fægte med, men det skal kunne holde til at blive hevet gennem lidt krat og grene.
Quest; er de vandfaste, de skumrør? Jeg kan godt se ideen, men hvis de suger vand til sig, bliver det jo nok nærmere en vægtforøgelse..?
Erik; stangen er 52,5 lang, og så tænker jeg at smide lidt underlag el.lign. i enderne på, hvad jeg nu engang ender med, så det vil vel sige en totallængden på små 54 cm.
Ved det nederste og største øje måler den 5,2 cm, så det tror jeg er en realistisk diameter.
Ole; har godt overvejet plakatrøret, men som du selv er inde på, ville en gang regn ødelægge skidtet.
Tid til at oprette siden: 0.234 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333