- Modtagne Tak: 173
UL opbevaring til fiskegrej.
11 år 1 måned siden - 11 år 1 måned siden #2517
af danboron
Det hedder nedløbsrør.
Nej, pjat.
Ideen med paprøret, eller isoleringsrøret, kunne måske reddes, med en stump af det billige grønne pressenning fra Silvan udenom?
Jeg har lavet et par regntætte tasker til småting af det grønne stive stads. Man kan sagtens sy det med alm tråd på symaskine, en ombukket søm, syet tre gange, og det bliver RET solidt. Husk at tætne sømmen så.
Men vil man ikke SY en regnpose til røret, kan man bare bruge Gaffa, istedet for tråd
Eller den HELT tossede. Giv røret fem gange spraylak, så bliver det også endnu stærkere. Husk dit logo på siden, inden du lakerer.
Men MIT forslag er, at lave en simpel pose af TRE lag grøn plastikpressenning påsyet en strop til fastgøring.
(Det kan MIN alm. symaskine sagtens klare)
Det vil ikke beskytte mod tryk og bræk, men selv det værste krat kan umuligt ødelægge posen, og rive øjer og liner af stangen.
Pris: ca 20kr.
(Og når man så har opdaget, hvor godt det virker, kan man sy alle mulige regntætte udstyrstasker af resten af pressenningen, istedet for det tunge Cordura nylon, eller noget. Desuden er sådan en regntæt pose med rullelukning, rar til at holde dunsoveposen tør, og fungerer samtidig som en fin vandspand. Og dog. IKKE samtidig.!!! Husk bare at tømme og tørre spanden, inden du propper soveposen i.!!!)
Skal man have telt med, kan stænger lægges i samme pose, og dermed afstive, og beskytte stangen mod brækning. (Er der noget der hedder det?
)
Og HVIS man så ruller Stangposen inderst i liggeunderlaget er den PÆNT beskyttet.
Venligst Dan
Besvaret af danboron på emne UL opbevaring til fiskegrej.
Ole Hjarsen
Måske de fåes i hård plast?
Det hedder nedløbsrør.

Nej, pjat.

Ideen med paprøret, eller isoleringsrøret, kunne måske reddes, med en stump af det billige grønne pressenning fra Silvan udenom?
Jeg har lavet et par regntætte tasker til småting af det grønne stive stads. Man kan sagtens sy det med alm tråd på symaskine, en ombukket søm, syet tre gange, og det bliver RET solidt. Husk at tætne sømmen så.
Men vil man ikke SY en regnpose til røret, kan man bare bruge Gaffa, istedet for tråd
Eller den HELT tossede. Giv røret fem gange spraylak, så bliver det også endnu stærkere. Husk dit logo på siden, inden du lakerer.

Men MIT forslag er, at lave en simpel pose af TRE lag grøn plastikpressenning påsyet en strop til fastgøring.
(Det kan MIN alm. symaskine sagtens klare)
Det vil ikke beskytte mod tryk og bræk, men selv det værste krat kan umuligt ødelægge posen, og rive øjer og liner af stangen.
Pris: ca 20kr.
(Og når man så har opdaget, hvor godt det virker, kan man sy alle mulige regntætte udstyrstasker af resten af pressenningen, istedet for det tunge Cordura nylon, eller noget. Desuden er sådan en regntæt pose med rullelukning, rar til at holde dunsoveposen tør, og fungerer samtidig som en fin vandspand. Og dog. IKKE samtidig.!!! Husk bare at tømme og tørre spanden, inden du propper soveposen i.!!!)

Skal man have telt med, kan stænger lægges i samme pose, og dermed afstive, og beskytte stangen mod brækning. (Er der noget der hedder det?

Og HVIS man så ruller Stangposen inderst i liggeunderlaget er den PÆNT beskyttet.
Venligst Dan
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved danboron. Begrundelse: Stavning
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- OleHjarsen
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 11
11 år 1 måned siden #2518
af OleHjarsen
Besvaret af OleHjarsen på emne UL opbevaring til fiskegrej.
Lakken er måske ikke helt så tosset endda.
Borup kemi laver noget snask,Vandtæt hedder det. Det gør næsten alle overflader vansafvisende.
Det kunne måske være forsøget værd.
Der er rig mulighed til at teste det for tiden:-)
Borup kemi laver noget snask,Vandtæt hedder det. Det gør næsten alle overflader vansafvisende.
Det kunne måske være forsøget værd.
Der er rig mulighed til at teste det for tiden:-)
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron
- Erik Nielsen
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 3
11 år 1 måned siden - 11 år 1 måned siden #2519
af Erik Nielsen
Besvaret af Erik Nielsen på emne UL opbevaring til fiskegrej.
Forslag 1.
www.shop.aekvator.dk/product.asp?product=4701 findes i en udgave med 62mm indvendig og længde omkring 60+cm.
Bruger selv dette til opbevaring/transport af min backupfluestang.
Put en skive liggeunderlag i begge ender indvendigt, så får stangender ikke kritiske slag direkte.
Forslag 2.
Mest til andre med stænger over 60cm:
www.shop.aekvator.dk/product.asp?product=355 findes/fandes i en 'tykkere' udgave, 80 mm iirc.
Om den kan skaffes ??
Forslag 3.
Man kan få plaststykker (tænk køreunderlag til kontorstole, men tyndere) der er beregnet til at holde sorte sække stående som skraldespand, f.eks. i haven til haveaffald.
Hvis de rulles på den modsatte led, kan du lave et rør med den diameter du ønsker.
Styrke afhænger er antal 'lag'.
Beklager jeg kunne ikke lige finde et link.
www.shop.aekvator.dk/product.asp?product=4701 findes i en udgave med 62mm indvendig og længde omkring 60+cm.
Bruger selv dette til opbevaring/transport af min backupfluestang.
Put en skive liggeunderlag i begge ender indvendigt, så får stangender ikke kritiske slag direkte.
Forslag 2.
Mest til andre med stænger over 60cm:
www.shop.aekvator.dk/product.asp?product=355 findes/fandes i en 'tykkere' udgave, 80 mm iirc.
Om den kan skaffes ??
Forslag 3.
Man kan få plaststykker (tænk køreunderlag til kontorstole, men tyndere) der er beregnet til at holde sorte sække stående som skraldespand, f.eks. i haven til haveaffald.
Hvis de rulles på den modsatte led, kan du lave et rør med den diameter du ønsker.
Styrke afhænger er antal 'lag'.
Beklager jeg kunne ikke lige finde et link.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Erik Nielsen.
Følgende bruger(e) sagde tak: danboron
- Quest
-
- Gæst
-
11 år 1 måned siden - 11 år 1 måned siden #2524
af Quest
Besvaret af Quest på emne UL opbevaring til fiskegrej.
De der skumrør til varmerør virker som om de er lavet af lukket celleskum, men jeg er ikke sikker. Syntes stadig at ingenting vil være den bedste løsning, selvom de fleste forslag har været ret gode. Når nu stængerne ikke er længere, ville jeg, havde det været mit grej, opbevare dem inde i rygsækken, godt polstret af blødt indhold. Det skulle der være plads til i en UL oppakning, i hvert fald til længere ture (læs: lidt større rygsæk). Måske du skal tænke ud af boksen, og lave en kombination af flere af forslagene; skum af en art og/eller plastrør/presenning - og til sidst en gang lak?
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Quest.
11 år 1 måned siden #2526
af danboron
Du kan SELV få en gang lak
Besvaret af danboron på emne UL opbevaring til fiskegrej.
Quest skrev
og til sidst en gang lak?
Du kan SELV få en gang lak

- Quest
-
- Gæst
-
11 år 1 måned siden #2528
af Quest
Besvaret af Quest på emne UL opbevaring til fiskegrej.

Tid til at oprette siden: 0.214 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333