Drypflasker

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 uger siden - 11 år 3 uger siden #3152 af Quest
Drypflasker blev oprettet af Quest
Ja det hedder de åbenbart på dansk. Troede de hed dråbeflasker :huh: .

Er begyndt at samle på dem, inspireret af UL guru Mike Clelland, fordi de er gode til at påfylde de væsker der skal bruges på tur.
Gode til myggecreme, sololie, håndsprit, øjendråber, sæbe, sprit til forvarmning af multifuelbrænder i extreeem kulde - you name it!
I stedet for at slæbe hele originalflasken (urgh min ryg) med, kan der tages det med som, af erfaring, beregnes til at blive brugt.

Fandt tilfældigvis det link her, til nogle billige drypflasker. De er ellers ikke til at købe herhjemme :cheer:
e-damp.dk/da/9-drypflasker
Sidste redigering: 11 år 3 uger siden ved Quest.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 3 uger siden #3153 af JK
Besvaret af JK på emne Drypflasker
Tak - da jeg så det "nålelåg" som også er på siden, e-damp.dk/da/drypflasker/301-nale-hoved.html så kom jeg til at tænke på om man kan sætte det som forlængelse af en coladåsebrænder og via den, påfylde imens den brænder... det må være et af vinterens projekter :)

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 uger siden #3158 af Quest
Besvaret af Quest på emne Drypflasker
:pinch: Husk fuldt sikkerhedsudstyr: Briller/visir, arb. hansker, smedeforklæde, slukningsudstyr, brandtæppe osv. :lol:

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 uger siden #3173 af Quest
Besvaret af Quest på emne Drypflasker

JK skrev: Tak - da jeg så det "nålelåg" som også er på siden, e-damp.dk/da/drypflasker/301-nale-hoved.html så kom jeg til at tænke på om man kan sætte det som forlængelse af en coladåsebrænder og via den, påfylde imens den brænder... det må være et af vinterens projekter :)

Har tænkt lidt over det. Måske der kan påfyldes mens spritbrænderen er i gang, ved med flasken at klemme noget sprit i, fjerne flasken og lade den suge luft ind igen, væk fra brænderen. Så kommer der ikke flammer med ind, selvom det nok ikke er en risiko fordi hullet i studsen i nålelåget er så lille. Men pas på helvede på dig selv JK, såfremt du har tænkt dig at eksperimentere :)

Tid til at oprette siden: 0.241 sekunder