Hvilken dun/fiber trøje?

Mere
11 år 3 dage siden #3649 af Soendergaard
Hvis man alligevel slæber uldundertøj med kan man evt. gå lidt op i tykkelse af dette, til fx noget ala Devold Expedition (evt med hætte) - og dertil supplere med en vest med enten dun eller fiber alt efter hvad du er til og pengepung. Dette er nok en lidt tungere løsning end de andre hvis man ikke normalt har uldundertøj med ;)
Uldundertøjet er også dejligt at sove i hvis du har problemer med at holde nattevarmen (som mig :whistle: )
Og en vest giver dejlige muligheder for at regulere varmen både på tur og i lejer :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• aammat
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 dage siden #3662 af aammat
Besvaret af aammat på emne Hvilken dun/fiber trøje?
Jeg brugte sidste vinter (her i Nuuk) denne Rab Microlight, Microlight og er imponeret over hvor varm den er trods vægten på 140 gr..
Den er tilpas tynd til at man kan bruge den under en alm skaljakke hvis man fryser meget / nemt..

Mere
11 år 2 dage siden #3663 af Jens
Besvaret af Jens på emne Hvilken dun/fiber trøje?
aammat, den vejer jo så 345g (str. L). Men stadig en lækker jakke.

• aammat
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 dag siden #3692 af aammat
Besvaret af aammat på emne Hvilken dun/fiber trøje?
Ups, naturligvis.. :blush:

Mere
11 år 1 dag siden #3707 af CHH
Besvaret af CHH på emne Hvilken dun/fiber trøje?
Jeg er personligt meget glad for min Warmpeace Sneaker jakke (jeg vil nu selv mene det er en trøje). Jeg har selv vejet min størrelse large til 475 gram, så den er måske lidt i den tunge ende, men det er en super lækker trøje, som jeg ofte bruger til hverdag og også på friluftsture :)

Mere
11 år 22 timer siden #3717 af JK
Besvaret af JK på emne Hvilken dun/fiber trøje?
Jeg har en Patagonia Ultralight Down Jacket - den virker udmiddelbart tyndere end jeg først havde forventet, men den holder godt på varmen.
Man skal være opmærksom på at mange at de lette dunjakker ikke er lavet til den belastning det er, at have en rygsæk over skuldrene. Min jakke benytter jeg udelukket når jeg står stille og en tynd fleece, hvis det er koldt og jeg skal ha rygsæk på.

Tid til at oprette siden: 0.206 sekunder