- Modtagne Tak: 16
Køkken
Mit nuværende køkken:
Snow peak 650ml gryde - 110g
whitebox stove med vindskærm - 60g
Foldekop - 20g
Alpkit folding fork - 14g
Ildstål - 25g
I alt - 229g
Kunne ikke finde ud af at lægge billeder ind i tråden så oprettet galleri herinde i stedet, hedder letvægts køkken

www.outsite.org/index.php/gallerier/807-...ia/album?albumid=110
Har lige investeret i et pocket stove fra backpackinglight.co.uk, som jeg skal have med på tur i efterårsferien. vejer 54g, fungerer som pot stand og kontrolleret bål.. tænker at kunne spare en masse sprit på den måde. Så bliver køkken total 283g.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- SebastianAndersen
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 134

Jeg har til mit køkken:
Trangia 25-2 UL med gasbrænder - 1055 gram.
Bruger sjældent hele sættet, men blot kedlen, som rummer 0,9 l. (Har endnu ikke prøvet at veje den)
Hvis det ikke er hele Tangiasættet som er med, og kun kedlen, tager jeg min MSR Pocket Rocket brænder med (86 gram), istedet for Trangiabrænderen.
Ellers et spisesæt ( www.spejdersport.dk/tallerkensaet-mkop-blaa.aspx ) - 130 gram.
samt en spork - 9 gram.
Ildstål - 25 gram.

- SebastianAndersen
-
- Bruger
-
- Modtagne Tak: 134
Anastasia skrev: Jeg plejede faktisk at bruge trangia brænderen fra mit trangia sæt, har vi ikke alle ejet sådan et på et tidspunkt. Brugte den i kombination med den lille gryde, to pløkke fra mit telt og en vindskærm med fire huller i. Pløkkene stukket igennem hullerne i vindskærmen dannede en pot stand inde i vindskærmen, det var ret genialt hvis jeg selv skal sige det
Omend ikke for folk med hang til at vælte ting, ikke så solidt som en god gammel trangia
Det lyder godt nok kreativt må jeg ellers sige

- Quest
-
- Gæst
-

Mit køkkensystem
1 kildevandsflaske brændstofflaske - 14g
1 titanium Trangia indergryde – 1 liter – 85g
1 vindskærm MYOG alufolie – 3g
1 grydelåg MYOG alufolie – 4g
1 grydehåndtag MYOG ”Steady now!” silikone – 3g
1 Fancy Feast Stove MYOG ”Queen o' Flaming Hearts” - 6g
1 nylonpose til køkkensystem - 11g
1 ske titanium Sea to Summit ”Titanium Spoon” - 14g
1 Bic minilighter, tændstikker - 14g
1 vandflaske 1 liter Cascade Designs ”Platypus 1” - 26g
1 schweizerkniv Victorinox ”Classic SD” - 20g
I alt - 200g
Trangiasæt er ikke UL. Det er UH (ultra heavy). Har selv tre; to små og en stor og gasfætter til. Er man flere til at deles om vægten er det væsentligt bedre, men stadig Urghh tungt i forhold til alternative og langt bedre løsninger. Såsom min Fancy feast kattemadsdåse eller min makreldåse, eller andres tomatdåse brænder, der er endnu mere effektiv; brændstof-, forvarme-mæssigt.
Sprit rules igen!!!

Jeg er bestemt en tilhænger af sprit, lydløst og enkelt. Plus når der er tømt slæber man ikke rundt på en tung, tom, ubrugelig gas canister, men som du selv siger bare en kildevandsflaske.. Og som en ekstra bonus så kan det købes i alle indkøbsforretninger.
Jeg skal have tilføjet en lille 250ml plastflaske til min køkken vægt, glemt i farten.
Jeg kan se du tæller din kniv med som køkken, det gør jeg jo ikke. Har den desuden i lommen altid, så tæller som sådan heller ikke med i vægten af sækken

-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333