Køkken

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #3765 af Quest
Besvaret af Quest på emne Køkken

Anastasia skrev: Jeg skal have tilføjet en lille 250ml plastflaske til min køkken vægt, glemt i farten.

Jeg kan se du tæller din kniv med som køkken, det gør jeg jo ikke. Har den desuden i lommen altid, så tæller som sådan heller ikke med i vægten af sækken ;)

Fair nok :)
Min kniv er i hoftebæltelommen på min GoLite "Pinnacle" rygsæk, sammen med min ske (gammel vane fra vinterture, hvor den er let at snuppe til en gang suppe på farten) og Silva "Ranger 27" kompas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #3767 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Køkken

Quest skrev:
Trangiasæt er ikke UL. Det er UH (ultra heavy). Har selv tre; to små og en stor og gasfætter til. Er man flere til at deles om vægten er det væsentligt bedre, men stadig Urghh tungt i forhold til alternative og langt bedre løsninger. Såsom min Fancy feast kattemadsdåse eller min makreldåse, eller andres tomatdåse brænder, der er endnu mere effektiv; brændstof-, forvarme-mæssigt.
Sprit rules igen!!!

Vi kan hurtigt blive enige om at det ultra heavy. Slet ikke noget der. Mere for at skrive navnet på det, da det hedder 25-2 UL :)
Men også derfor jeg kun bruger kedlen, når jeg er solo. Vejer ikke meget, og passer fint til forbruget. Men når det er med vandreklubben, kommer hele sættet som regelt med. Må lige få vejet det hele, og så må jeg komme med en opdatering. Kan i hvert fald allerede nu se, at der er nogle justeringer der kan laves. Altid godt man kan få inspiration og lære!
Nå, back to subject ;)
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved SebastianAndersen.

Mere
10 år 11 måneder siden #3768 af tohmahawk
Besvaret af tohmahawk på emne Køkken
Hvad med ulemperne ved sprit i forhold til gas så som forbrænding ved lav temp (længere kogetid og dermed større brændstofs forbrug) og uren forbrænding (skidt for miljøet og dit kogegrej som bliver sodet) osv...

Mere
10 år 11 måneder siden #3769 af Anastasia
Besvaret af Anastasia på emne Køkken
Jeg har aldrig haft problemer med hverken det ene eller det andet. Men altså de fleste af os gennemfører jo også de fleste af vores ture når det ikke er så pokkers koldt. 3 sæsoner ud af 4 er det vel ok med sprit og det er tit også de tre man er mest på tur.. tænker jeg..

Nu har jeg aldrig oplevet sod på gryden som sådan. Men altså det er vel heller ikke det store problem, det gør vel ikke det store at der kommer lidt sod på gryden, Så meget neat freak er jeg i hvert fald ikke ;)

Mere
10 år 11 måneder siden #3770 af Anastasia
Besvaret af Anastasia på emne Køkken
Man kan putte en dråbe vand i spriten, så soder den mindre..

Mere
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #3772 af CHH
Besvaret af CHH på emne Køkken
Fedt trådinitiativ! Altid dejligt at finde inspiration hos andre :)

Mit køkkensystem:

Pinguin Surpass Titan - 48 gram
Evernew Titanium gryde inkl låg, 1300 ml - 155 gram
LMF Meal kit (tallerken, låg og harness) - 182 gr
Lang titaniums ske - 20 gr
Ildstål - 27 gr
Foldekop - 25 gr

I alt 457 gram

Afhængig af behovet har jeg også titanium kniv, ske og gaffel, men så skal der lægges 49 gram til :)

Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved CHH.

Tid til at oprette siden: 0.230 sekunder