Pot cozy

Mere
11 år 2 måneder siden #3975 af Anastasia
Pot cozy blev oprettet af Anastasia
Overvejer at tilføje pot cozy til mit køkken. Nogen der har erfaringer med hvilke materialer man kan skaffe rimelig billigt i DK, og hvor..

Vil helst ikke lave en af liggeunderlag, men af reflekterende insulations materiale, hvis navn jeg ikke kender, men i ved måske hvad jeg mener :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 måneder siden #3977 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Pot cozy
Mange bruger et materiale bestående af bobleplast med alufolie på begge sider, som hedder "Reflectix". Det kan købes på Amazon.co.uk, men det er forholdsvis dyrt fordi man er nødt til at købe et stort stykke. Et mindre stykke kan også købes på backpackinglight.co.uk, men måske kan det findes billigere i byggemarkeder?

Reflectix Amazon

Reflectix Backpackinglight

b

Mere
11 år 2 måneder siden - 11 år 2 måneder siden #3979 af ErikS
Besvaret af ErikS på emne Pot cozy
Man kan også bare købe sig ud af det... :lol:

Optimus (H)eat

Det virker faktisk OK. Ikea's små 1,2 L (1 Quart) Istad poser passer fint i.
Jeg synes dog ikke pris og kvalitet hænger sammen... :(

Lykke er en retning, ikke et sted.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved ErikS.

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #3980 af Quest
Besvaret af Quest på emne Pot cozy

PingHansen skrev: Eventyrsport har noget der minder om det AB Camping Isomat Letvægtsunderlag

Har også set noget lignende i en eller anden billigkæde.

Har selv tænkt på at lave en pot-cozy af resterne af mit nixede alu-underlag. Men jeg har ikke rigtig noget at bruge den til. Som regel spiser jeg fryse- eller hjemme-ovntørret. Ned i soveposen eller ind under jakken (når det er koldt) med den varme mad, mens den trækker, så udnyttes varmen - Husk at lukke tæt, og ikke noget med at fjolle rundt imens. Selv i -40C skal der noget til at nedkøle en ret (dobbeltportion er mit mellemnavn) på 15 minutter.
Her er et alu-liggeunderlag der er lidt billigere.
campingnetshop.dk/outdoor-trekking-225/l...ggeunderlag-alu-297/

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #3982 af Quest

PingHansen skrev:

Quest skrev: Her er et alu-liggeunderlag der er lidt billigere.

Jo flere steder, jo bedre. Jeg tror også. at harald nyborg havde et på et tidspunkt, men kan ikke finde det i deres katalog.

Vigtigste spørgsmål er næsten, hvilken forretning der er nærmest. I det prislag, kan kørsel og/eller forsendelse hurtigt sluge prisforskellene :)

Mener jeg købte mit hos Harald Nyborg for mange år siden (mindst ti). Var selv lige inde og tjekke og kunne heller ikke finde det. Får ikke reklamer så jeg kan ikke se om det er i kataloget. Det er lidt lige som kaffe; dengang var det ok at bruge, så blev det senere miskrediteret og nu føres det igen. Syntes nu det virker udmærket som iso-liggeunderlag på vinterturene.

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #3983 af Quest
@PingHansen
Vi kan hurtigt blive enig om forsendelsesprisernes "administrative" fastsættelse, men jeg vil ikke kapre tråden.

Tid til at oprette siden: 0.223 sekunder