Light backpack ala ÜLA Circuit

Mere
10 år 11 måneder siden - 10 år 11 måneder siden #4692 af Backpackinglight.dk
Hej

Kan oplyse en ÜLA Epic large med large bælte og 65 l drysack vejer 1604 gram på min køkken vægt.

ÜLA er bestemt ikke kreative med deres volumen oplysninger, derimod meget reelle med at fortælle hver lille områdes volumen, som man så kan lægge sammen.

Feks for ÜLA Circuit

Opdeling af volume

Hovedrum: 40 liter
Front netlomme: 7 liter
Sidelommer: 5 liter hver
Ekstra i rullelukke: 10 liter
Hoftebælte : 1,5 liter

Total Volume: ca. 68 liter

Venlig hilsen
Niels
Backpackinglight.dk

“To equip a pedestrian with shelter, bedding, utensils, food, and other necessities, in a pack so light and small that he can carry it without overstrain, is really a fine art.”

– Horace Kephart, Camping and Woodcraft, 1917
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Backpackinglight.dk.
Følgende bruger(e) sagde tak: Soendergaard

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 11 måneder siden #4694 af Terje
Besvaret af Terje på emne Light backpack ala ÜLA Circuit

MortenA skrev: Ved godt at Bergans sikker ikke er så hip og UL agtig

Øh, ja????

Købte min Osprey Exos efter at have mødt Cato, aktiv især på det gamle Outsite. Den havde lige præcis det jeg gerne ville have, en ramme med net, der laver luft til ryggen.

Hvis jeg kun skulle gå efter vægten ville jeg nok også købe en Golite fx. Pinnacle (=stor Jam). Men tror jeg ville svede for meget på ryggen, som jeg gjorde med min tidligere North Face anatomiske sæk.

Det jeg mener er, at jeg personligt ikke køber efter navnet, eller om det skulle være amerikansk e.l.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Mere
10 år 11 måneder siden #4830 af Soendergaard
Osprey Exos ser også meget spændende ud :-) eneste men, er et hoftebæltet ser lidt kort ud - kan læse på andre forums at det også har irriterede folk lidt.
Terje, har du lagt mærke til om hoftebæltet er specielt kort? må op i en butik og prøve den ;) Hvad er en god komfort vægt med den?
pt står mit valg lidt mellem osprey exos og ÜLA Circuit

Mere
10 år 11 måneder siden #4866 af Terje
Besvaret af Terje på emne Light backpack ala ÜLA Circuit
Angående Exos.

Osprey skriver at max. komfort er omkring 15 kg - det passer vist meget godt.

Skulderremmerne er består hver især af en kraftig kantgjord/rem x 2, + skum med huller monteret i mesh. Det holder vægten nede, og gør at sved kan fordampe.

Jeg er 175 cm, og købte en str. M. Hoftebærebæltet er ret bredt og komfortabelt, lavet ligesom skulderremmene, en krafig rem rundt i kanten, og ellers skum med huller og mesh.

Hoftebærebæltet er ret kort, og dækker lige akkurat hofteskålsknoglerne. Passer perfekt på mig, men skulle heller ikke være kortere.

Du må ned og prøve en masse rygsække.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Følgende bruger(e) sagde tak: Soendergaard

Tid til at oprette siden: 0.204 sekunder