UL Drømme-Vinterfjeldoppakning

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #4790 af Quest
Besvaret af Quest på emne UL Drømme-Vinterfjeldoppakning

Terje skrev: www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop...ters/firstlight-tent

rejser Jörgen Johansson med om vinteren på ski. Et kupoltelt. Holder sig fint oprejst ved snemængder, men mangler man ikke en apsis?? (som Stourup nævner).

Pulk: Den der Paris pulk, er den god nok? Let nok?

Lige et uddrag fra en googlet dagbogsberetning om krydsning af indlandsisen 2008:
"Pulke er Paris pulken som i sig selv ikke vejer alverden og derfor er med til at holde vægten nede for ekspeditionen med sine 2,2 kilo kan dette ikke gøres bedre, en forvokset bobslæde med storhedsvanvid."

Paris pulk er super. Overraskende solid. Den skal dog ikke bruges til mere end til almindelig skifart, hvilket er indlysende. Apropos bobslæde, så kunne man stjæle en fra nogle børn :evil: og bruge den, så længe udstyret er UL. Men en delt Paris er nok bedst. Vi får se. Det kan være vi ender med rygsæk, fordi den er meget lettere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #4792 af Quest
Black Diamond (sårt dæamant, dæt lyjer bar' feh eggå' (århusiansk kriminelpallesprog)) er for tungt. Og der er ikke ret meget længdeplads i det, har jeg læst engang. Men et godt bud, når man vinder i lotto og skal på K2 :silly: .

Mere
11 år 1 måned siden #4793 af Terje
Besvaret af Terje på emne UL Drømme-Vinterfjeldoppakning
Nå, mit sidste indlæg blev lige overhalet af Quests sidste svar. Pyt.

Hvornår kommer pulken til sin ret? Hvor lang tid skal Ulle være afsted?

Hvis vægten på pakningen kan holdes på 8 - 10 kg er der vel ingen grund til at medbringe pulk? Og hvis man kun rejser med snesko (hvilket bl.a.visse nordmænd ville korse sig over), så er pulken vel helt yt?

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #4797 af Quest

Terje skrev: Nå, mit sidste indlæg blev lige overhalet af Quests sidste svar. Pyt.

Hvornår kommer pulken til sin ret? Hvor lang tid skal Ulle være afsted?

Hvis vægten på pakningen kan holdes på 8 - 10 kg er der vel ingen grund til at medbringe pulk? Og hvis man kun rejser med snesko (hvilket bl.a.visse nordmænd ville korse sig over), så er pulken vel helt yt?

Ulle er ude i ti dage/ni nætter.

Har ikke selv prøvet pulk og snesko, endnu. Men har set billeder fra Denali med bjergbestigere der slæbte kæmpelæs på Paris, samt kæmpelæs rygsække med snesko. Men det så ikke rart ud :(
Bruger man snøre til at trække pulken er det bedst, fordi nogle snesko, dem uden fleksibel fodplade, har en tendens til at kaste sne op fra bagenden. Det vil larme på et metaldrag. Træls i længden.

Mere
11 år 1 måned siden #4798 af Terje
Besvaret af Terje på emne UL Drømme-Vinterfjeldoppakning
Nå, jeg bliver da bare ved :evil: .

10 dage skal han afsted. Så skal han have mindst 8 kg mad med + telt, sovepose, underlag, brændstof, ekstra tøj osv. Så er vi nok oppe, løseligt anslået, i 13 kg.

Udløser 13 kg en pulk? :dry:

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

• Quest
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden - 11 år 1 måned siden #4799 af Quest

Terje skrev: Nå, jeg bliver da bare ved :evil: .

10 dage skal han afsted. Så skal han have mindst 8 kg mad med + telt, sovepose, underlag, brændstof, ekstra tøj osv. Så er vi nok oppe, løseligt anslået, i 13 kg.

Udløser 13 kg en pulk? :dry:

Nej det gør ikke. Men derfor kan vi godt lege at Ulle overvejer at tage en med. 13kg? Lad os se om vi kommer helt "derop" ;)
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Quest.

Tid til at oprette siden: 0.254 sekunder