- Modtagne Tak: 352
UL Drømme-Vinterfjeldoppakning
- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-
Terje skrev: www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop...ters/firstlight-tent
rejser Jörgen Johansson med om vinteren på ski. Et kupoltelt. Holder sig fint oprejst ved snemængder, men mangler man ikke en apsis?? (som Stourup nævner).
Pulk: Den der Paris pulk, er den god nok? Let nok?
Lige et uddrag fra en googlet dagbogsberetning om krydsning af indlandsisen 2008:
"Pulke er Paris pulken som i sig selv ikke vejer alverden og derfor er med til at holde vægten nede for ekspeditionen med sine 2,2 kilo kan dette ikke gøres bedre, en forvokset bobslæde med storhedsvanvid."
Paris pulk er super. Overraskende solid. Den skal dog ikke bruges til mere end til almindelig skifart, hvilket er indlysende. Apropos bobslæde, så kunne man stjæle en fra nogle børn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-

Hvornår kommer pulken til sin ret? Hvor lang tid skal Ulle være afsted?
Hvis vægten på pakningen kan holdes på 8 - 10 kg er der vel ingen grund til at medbringe pulk? Og hvis man kun rejser med snesko (hvilket bl.a.visse nordmænd ville korse sig over), så er pulken vel helt yt?
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-
Terje skrev: Nå, mit sidste indlæg blev lige overhalet af Quests sidste svar. Pyt.
Hvornår kommer pulken til sin ret? Hvor lang tid skal Ulle være afsted?
Hvis vægten på pakningen kan holdes på 8 - 10 kg er der vel ingen grund til at medbringe pulk? Og hvis man kun rejser med snesko (hvilket bl.a.visse nordmænd ville korse sig over), så er pulken vel helt yt?
Ulle er ude i ti dage/ni nætter.
Har ikke selv prøvet pulk og snesko, endnu. Men har set billeder fra Denali med bjergbestigere der slæbte kæmpelæs på Paris, samt kæmpelæs rygsække med snesko. Men det så ikke rart ud

Bruger man snøre til at trække pulken er det bedst, fordi nogle snesko, dem uden fleksibel fodplade, har en tendens til at kaste sne op fra bagenden. Det vil larme på et metaldrag. Træls i længden.

10 dage skal han afsted. Så skal han have mindst 8 kg mad med + telt, sovepose, underlag, brændstof, ekstra tøj osv. Så er vi nok oppe, løseligt anslået, i 13 kg.
Udløser 13 kg en pulk?

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-
Terje skrev: Nå, jeg bliver da bare ved
.
10 dage skal han afsted. Så skal han have mindst 8 kg mad med + telt, sovepose, underlag, brændstof, ekstra tøj osv. Så er vi nok oppe, løseligt anslået, i 13 kg.
Udløser 13 kg en pulk?
Nej det gør ikke. Men derfor kan vi godt lege at Ulle overvejer at tage en med. 13kg? Lad os se om vi kommer helt "derop"

-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333