- Modtagne Tak: 121
UL lavbudget oppakning
stokrenden skrev:
Man kan vel ikke have backup til alt ens udstyr.
Folk har vel heller ikke en ekstra jakke med, fordi deres arcteryx jakke til 5000kr måske har en produktionsfejl, der gør at den revner midt under fjeldturen.
Næhh .. men ændrer det ikke lidt på UL betingelserne, hvis man medbringer grej der er småt og meget udsat, som f.eks. en BIC lighter i stedet for ildstål, af hensyn til vægten - og man så må medbringe backup-grej for at være på den sikre side, når UL grejet svigter?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-
Men flere ting har multifunktion, der overlabber hinanden - så på den måde er det vel backup.
Men ikke meget "rart at have".
Vil gå så langt som til at påstå (selvom det ikke er noget jeg bruger) at et selvoppusteligt liggeunderlag kan bruges som vandbeholder i en nødsituation. Selvom det vil se lidt komisk ud

Forstår du hvor jeg vil hen af?

Improviser, tilpas, overkom.
Mennesket har en fantastisk evne på den måde.
Quest skrev: Har ikke backup på andet.
Forstår du hvor jeg vil hen af?Tænk ud af boksen - altid.
Improviser, tilpas, overkom.
Mennesket har en fantastisk evne på den måde.
Gerne

Hvis jeg havde en ambition om at rejse så let som muligt, og hvis det var 4 forårsdage på Skåneleden det drejede sig om - så ville jeg end ikke overveje at medbringe en femtedel af det grej du opremser i starten af tråden.

Tænk lige selv ud af boksen .. du går jo ud fra en fuldstændig traditionel feel-good pakkeliste .. og så vælger du en masse gammelkendt af det lettest mulige udstyr.
Til 4 forårsdage i Sydsverige med den vidunderlige allemandsret .. der behøver jeg ikke andet, end hvad jeg kan have i lommerne på min jakke

venligst
Martin
- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-

Enhver kan have det elendigt med en let pakke.
UL ideen er at have det godt, sikkert, mæt og varmt.
Fat det nu eller fat det aldrig.
Ikke eliteholdninger om hvor hard core folk er med deres minimalisme - Rambo
Der er vi tilsyneladende fuldstændigt, helt og aldeles uenige i menneskesyn.
Også deri at du tror, at fordi folk vælger at have det godt, sikkert, mæt og varmt, ikke kan klare sig med den bare røv, du kan få lov at gå skåneleden med.
Det ville være det samme som at jeg sagde at trads ikke kan klare sig på samme vilkår, fordi de har endnu mere med.
Du sviner os alle med din elitære holdning.
Quest skrev: Du kan få lov at tage afsted med bar røv for min skyld
.
Enhver kan have det elendigt med en let pakke.
UL ideen er at have det godt, sikkert, mæt og varmt.
Fat det nu eller fat det aldrig.
Rolig nu!

Vi snakker om 4 dage på skåneleden, hvor vi træffer et shelter, et lokum og et bålsted for hver 10. kilometer - hvorfor er jeg ikke sikker, mæt og varm med et metalkrus og en kniv i bæltet, et bundt pulversuppe breve og et ildstål i den ene lomme og min bivy back i den anden lomme?
Hvorfor skal jeg slæbe rundt på en dåsebrænder og en flaske sprit - når jeg må tænde bål overalt, hvor det er sikkert?
Når jeg ikke har nogen oppakning - hvad skal jeg så med gaffa tape?
Hvad skal jeg med sol- og mygge creme om foråret i sydsverige?
Hvorfor skal jeg medbringe en presenning, når der står sheltere alle vegne?
Hvad skal jeg med en spork, når jeg rejser let - jeg drikker da bare af min kop!
Hvorfor er det dig der definerer, hvad der er UL?
Hvorfor bliver du sur?
Hvorfor beder du hele tiden mennesker med 30 års erfaring om at tænke ud af boksen - i stedet for at gøre det selv!
venligst
Martin
- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-
Det her forum er vidst nok ikke kun for de med 30 års erfaring. Du er ikke den eneste her.
Bliver ret træt af en elitær holdning som den der.
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333