- Modtagne Tak: 121
UL lavbudget oppakning
- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-
Malte59 skrev:
Quest skrev:
UL handler ikke om hvem der "kan" være lettest i oppakning, men om at have det godt, med en let oppakning.
Andre kan ikke definere andres UL (eller noget som helst andet for øvrigt) kun udfra egne forudsætninger.
Mærkeligt!
Læs lige ovenstående igen.
I den første sætning definerer du UL.
I den næste sætning skriver du så, at det kan man ikke!
Så har jeg ikke formuleret mig godt nok?
Nej i den første sætning fortæller jeg at ingen skal bestemme hvor let andres UL oppakning skal være. Som i ovenstående indlæg, er det op til den enkelte. Ikke om hvordan jeg eller andre vil gøre det. Men vi kan inspirere hinanden til hvordan.
Anden sætning:
Du, jeg eller andre skal ikke under nogen omstændigheder trække en måde at gøre tingende på, ned over hovedet på andre. Hverken i UL eller andre ting, fordi vi har forskellige forudsætninger.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Helt ærligt!?!
Det handler da ikke om, at jeg har superforudsætninger fordi jeg kan gå en forårstur i et skånsk udflugtsområde med masser af faciliteter til rådighed!
Det handler om, at du opstiller nogle præmisser for en meget let tur - og så er kunsten at opremse en række gadgets, hvis fornemmeste funktion er, at de er lette.
Jeg tillader mig at anføre, at nogle af dem faktisk direkte overflødige (myggebalsam hvor der ikke er myg, sprit hvor der er bålpladser osv.). I din iver efter at fastholde din egen smalle opfattelse forholder du dig slet ikke til det jeg påpeger. Du kalder mig bare "Rambo" for at tillægge mig nogle motiver, som jeg slet ikke har - og som ikke kan læses af det jeg skriver!
venligst
Martin
- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-
Naturbob skrev: @Quest, kors hvor er du nærtagende. Hver gang folk stiller det mindste spørgsmål ved det du skriver, bliver du fornærmet, og dækker dig ind under at man bla skal se det i et større perspektiv og skal tænke ud af boksen o.m.a.
Kan du efterhånden se et mønster.
Malte59 har da nogle gode pointer. Bla hvorfor tage myggebalsam med til 4 forårsdage på Skåneleden.
Hvorfor ikke bare tage sådan en oplysning positivt, og konstatere, at der er andre der har gode pointer, og kan bidrage med noget realistisk, som du ikke har tænkt på i din iver efter at jagte gram. Vi er trods alt mange der færdes derude i naturen – ikke kun i Danmark, men også f.eks. på Skåneleden eller i fjeldet i Lapland, og fjeldene i Norge, og vi har erfaring med mange forskellige dele af vandrelivet og friluftslivet.
Jeg kan pakke min rygsæk på 30 min., og tage af sted – men om den vejer 15, 16 eller 18 kg har da ikke den store betydning for en kæmpe oplevelse, og få opfyldt formålet med at tage af sted og være ude i naturen. For mig har maden en stor betydning, så jeg slæber gerne et par kilo ekstra med, for at slippe for tørkosten. Vi griner tit af, at det er så dejligt, at komme ud i naturen og prøve sine grænser af - samtidig med at vi sidder ved bålet med lækker stegt laks med svampesauce og pandekager med hjemmelavet syltetøj til dessert, - hvor en del af oplevelsen også er selve tilberedningen på den primitive måde.
Og vigtigst - er rygsækken god, passer til kroppen, og vægten fordelt korrekt mellem hoftebælte og skulderremme, kan du alligevel ikke mærke den store forskel på at have sparet nogle få kilo.
Samtidig accepterer jeg, at der er nogle der har tid og penge til at udskifte grej hele tiden, når der er kommet noget nyt der vejer mindre, eller har nogle flere features. Sådan bruger vi hver vores liv på det der giver livskvalitet.
Stor respekt for, at du bruger så meget tid på at finde grej ned til mindste detalje i jagten efter gram, og deler det her på sitet.
Stor respekt for det.
Det ville derfor være rigtig dejligt, hvis du også var lyttende, og gav plads, og ikke hele tiden synes, at du skal forsvare dig. Det fylder, og det får trådene på afveje.
Kan du se et mønster?
Tak for de rosende ord.
Ja du kan tro jeg kan se mønstre. Ikke bare et, men i en større sammenhæng.
Nogle er fejlfindere, i hvad andre gør forkert. Det er der deres fokus ligger. Det har sine kvaliteter også, men det er et mønster der ødelægger glæden hos mange, kun at pointere andres mangler.
Andre er inspiratorer, til hvordan man også kan gøre. Det er der jeg gerne vil være.
Nogle er begge dele, på forskellige tidspunkter.
Har ikke noget imod kritik. Så længe den er konstruktiv og ikke fokuserer på min person, hvad jeg gør forkert, men de teknikker jeg forsøger at formidle.
Går man efter mig som person, så falder der nogle gange brænde ned.
Er man for smart og kan det hele, og vil trække sit eget trip ned over hovedet på andre, bliver jeg også ret oprørt.
Det er ikke smart at gøre i "mine" tråde (som ikke er mine, men vores, men jeg er tovholder).
Har også følelser

For det ser ud til at have et mønster:
Forskellige tråde blandes sammen, fordi der lige kommer en kommentar ind fra anden side, om noget en gerne lige ville tilføje her også. Én har måske en dårlig dag eller hvad ved jeg?
Det er det jeg mener med perspektiv. At kunne holde tingende adskilt inde i hovedet og ikke kritisere sammenhængende, over flere tråde, så det kommer til at ligne et bombarderment
Er ikke den eneste der bliver "flamed" her på sitet, det gør du også ind imellem.

Flaming betyder at man bliver ophidset af noget andre skriver, fordi de er unfair, med eller mod deres intensioner.
Det får mig til at føle mig så lav, at jeg skal ned på det stade og kæmpe mod al den kritik af mig som person. For jeg er ikke perfekt, men i kan gøre mig, og alle andre, bedre ved at hjælpe og ikke brokke.
Her i tråden jagter vi gram, ikke helst ikke hinanden tak.

- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-
Malte59 skrev: Hej Quest
Helt ærligt!?!
Det handler da ikke om, at jeg har superforudsætninger fordi jeg kan gå en forårstur i et skånsk udflugtsområde med masser af faciliteter til rådighed!
Det handler om, at du opstiller nogle præmisser for en meget let tur - og så er kunsten at opremse en række gadgets, hvis fornemmeste funktion er, at de er lette.
Jeg tillader mig at anføre, at nogle af dem faktisk direkte overflødige (myggebalsam hvor der ikke er myg, sprit hvor der er bålpladser osv.). I din iver efter at fastholde din egen smalle opfattelse forholder du dig slet ikke til det jeg påpeger. Du kalder mig bare "Rambo" for at tillægge mig nogle motiver, som jeg slet ikke har - og som ikke kan læses af det jeg skriver!
venligst
Martin
Stopper personfnideret her.
Du har sikkert ret, med hensyn til en del omstændigheder omkring Skåneleden. Det ved jeg intet om, for jeg har ikke været der.
Området er jo ikke det primære i disse tråde.
Skulle aldrig have nævnt Skåneleden kan jeg se. Det var en fejl der ledte ind på et vildspor.
I de andre UL lister har turområdet ikke været specifikt, men generelt. Derfor har vi snakket totalt forbi hinanden.
Det kunne jeg ikke heller ikke tillade mig at forvente at du vidste. Så det må du sgu undskylde Malte.
Og jeg var et helt andet sted

Til alle:
Skal vi fortsætte i Skåne, eller skal vi skue ud over mere generelle horisonter?
Kunne være fedt, hvis tråden kun handlede om det, der var overskriften - og ja, man er jo ikke tvunget til at læse med - og i langt mindre grad kommentere.
Færre ord - mere handling, eller jeg går på facebook

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
- Quest
-
Emne forfatter
- Gæst
-
Ljunggren skrev: Jeg mener faktisk at det netop er det du gør. Altså trækker noget ned over hovedet på os andre og hvem har accepteret dig som selvudnævnt tovholder på noget som helst?
Som jeg ser det styrer du trådene med dine egne forslag. Vel få andre lov til at ytre sig, men det er oftest dine forslag der slår igennem.
Jeg ville fx bedre kunne acceptere dette hvis du åbent stod frem med hvem du er i din profil. Jeg finder det en anelser påfaldende at du så anonym du er tillader dig at påberåbe så stor magt på sitet!
Dette er min personlige mening som meddebatår på Outsite og altså ikke et udtryk for hverken redaktionens mening eller "Administrators"!
Som person er jeg ikke vigtig. Derfor har jeg valgt at være anonym. Har ikke behov for at blive kendt. Hvad er der for øvrigt også at være kendt for? Gør det mig mere spændende? NOT!!!
Min deling af min viden (eller mangel på samme

Outsite er ikke verdens navle. Det er jeg heller ikke.
Ønsker man ikke at tilegne sig den ydmyge viden jeg formidler, er det fint med mig. Så kan man læse avis i stedet.
Det er da mig selv der har udnævnt mig som tovholder. Måske det er en "ny" måde at drive en tråd på, det ved jeg ikke, men det giver da nogle indlæg (og hits) og noget liv i et ellers noget "roligt" forum. Det er forøvrigt ikke noget jeg har fundet på. Det var noget jeg snuppede fra Norske Fjellforum.
Opfattes det som dominerende, er det absolut ikke tilsigtet, fra min side.
Men diktatorer er til for at blive styrtet, så bare kom igang.

-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333