- Modtagne Tak: 352
Granite gear Nimbus meridian
10 år 1 måned siden #9292
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Granite gear Nimbus meridian
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- aammat
-
Emne forfatter
- Gæst
-
10 år 1 måned siden #9294
af aammat
Besvaret af aammat på emne Granite gear Nimbus meridian
Har kikket på den og synes det er en flot og anderledes (tæller lid) rygsæk, men vil godt have et lidt større spring imellem mine rygsække..
Har er 1 stk. Mountain hardwear 20L, 3 stk. løberygsække 10-25L, 1 stk. Vaude Alpine bike 30+5 som jeg er rigtig glad for til daglig brug, 1 stk. OMM 35+10 som er en fed rygsæk og en tatonka lastenkraxe til at slæbe rensdyr/moskus..
Så et sted fra 55L tro jeg det skal være, men som nævnt er rygsækken fysiske mål også relevante for hvor "pakkevenlig" rygsækken er.. ved/tro at en lidt større rygsæk til mine ture ud i fjeldet efter ørreder er nødvendig da jeg skal have telt og brænder med - gider ikke slås med myg så min bivy er kun til bruger udenfor myggesæsonen..
Jeg elsker grejnørderi, ikke nødvendigvis for at finde det letteste men for at finde det helt rigtige til mig - men den kender vi fleste vel.
Har er 1 stk. Mountain hardwear 20L, 3 stk. løberygsække 10-25L, 1 stk. Vaude Alpine bike 30+5 som jeg er rigtig glad for til daglig brug, 1 stk. OMM 35+10 som er en fed rygsæk og en tatonka lastenkraxe til at slæbe rensdyr/moskus..
Så et sted fra 55L tro jeg det skal være, men som nævnt er rygsækken fysiske mål også relevante for hvor "pakkevenlig" rygsækken er.. ved/tro at en lidt større rygsæk til mine ture ud i fjeldet efter ørreder er nødvendig da jeg skal have telt og brænder med - gider ikke slås med myg så min bivy er kun til bruger udenfor myggesæsonen..
Jeg elsker grejnørderi, ikke nødvendigvis for at finde det letteste men for at finde det helt rigtige til mig - men den kender vi fleste vel.

10 år 1 måned siden #9298
af NOB
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Besvaret af NOB på emne Granite gear Nimbus meridian
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
- aammat
-
Emne forfatter
- Gæst
-
10 år 1 måned siden #9300
af aammat
@NOB
Den har alt det jeg gerne vil have, sidder og tænker over fordelingen af volumen.. Selve sækken er kun 40L og resten op til de 67L er lommer, så den skal der tænkes/læses mere om for min umiddelbare bekymring vil være holdbarheden af lommer som trods alt udgøre 40% af pakkevolumen..
Har nogen erfaringer med den..?
Den har alt det jeg gerne vil have, sidder og tænker over fordelingen af volumen.. Selve sækken er kun 40L og resten op til de 67L er lommer, så den skal der tænkes/læses mere om for min umiddelbare bekymring vil være holdbarheden af lommer som trods alt udgøre 40% af pakkevolumen..
Har nogen erfaringer med den..?
10 år 1 måned siden #9301
af NOB
Hilsen
Niels
Besvaret af NOB på emne Granite gear Nimbus meridian
Jeg har ikke erfaringer med den model. Jeg bruger selv deres Ohm, det er lidt en anden type rygsæk, men jeg er meget tilfreds med den. Jeg er klar over det udsagn er lidt, som at lade ulven vogte får, så tag det med et gram salt. Jeg er sikker på at der er andre "out there" der har anmeldt den, så måske kan du google den.
Med hensyn til lommerne, så siger ULA selv det her i deres faq.
Q: Tell me more about the Camino's side pockets. Why aren't they mesh?
[Answer]
A: the side pockets are double wall 210 pu coated ripstop nylon, according to our highly sophisticated testing device (a bathroom scale and a 16 penny nail) it has a slightly better puncture resistance to sharp objects and slightly less to dull objects (an allen key) than the ULA 210 Robic, and more resistance than the mesh we use on the other packs.
Og læg mærke til at ULA har den bedste guide til ryglængde jeg nogen sinde har set
Med hensyn til lommerne, så siger ULA selv det her i deres faq.
Q: Tell me more about the Camino's side pockets. Why aren't they mesh?
[Answer]
A: the side pockets are double wall 210 pu coated ripstop nylon, according to our highly sophisticated testing device (a bathroom scale and a 16 penny nail) it has a slightly better puncture resistance to sharp objects and slightly less to dull objects (an allen key) than the ULA 210 Robic, and more resistance than the mesh we use on the other packs.
Og læg mærke til at ULA har den bedste guide til ryglængde jeg nogen sinde har set

Hilsen
Niels
Følgende bruger(e) sagde tak: ErikS
- aammat
-
Emne forfatter
- Gæst
-
10 år 1 måned siden #9452
af aammat
Har nu få svar fra Granite gear og det viser sig at Nimbus meridian er udgået af deres produktion og de kun har str short tibage, så min jagten efter en større letvægt rygsæk er stadigvæk igang..
Granite gear er stadigvæk en mulighed, men ideer modtages gerne - har selv tænkt lidt på Arn rygsække..
Granite gear er stadigvæk en mulighed, men ideer modtages gerne - har selv tænkt lidt på Arn rygsække..
Tid til at oprette siden: 0.243 sekunder
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Jeg har stadig plads til én, måske to...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333