- Modtagne Tak: 352
Ultralight og fryse!!!
10 år 1 måned siden #9241
af Terje
Ultralight er en bevægelse (= religion
) imod at kunne tage afsted med så lidt muligt på ryggen, især mht. vægten. Ikke en bevægelse, der handler om at fryse, sulte eller lide.
Du misforstår, Ljunggren, det handler ikke om at stå tidligt op, men om at stå op og gå istedet for at stå stille i (den eventuelle) morgenkulde. Du pakker din sovepose/quilt, stopper dit shelter/ tarp i forlommen på rygsækken og vandrer afsted.
Senere, når det bliver varmt (solen skinner, eller du har fået god varme i kroppen), spiser du morgenmad.
Øvelsen kan vel være ligegyldig ved varmere temperaturer, men hvis du vil nå og gå langt på en dag, kunne sådan en time til 1½ inden morgenmaden måske gøre en forskel.
Øvelsen går ud på, at slippe for at bære en varm trøje, en varm jakke o.l.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Ultralight og fryse!!! blev oprettet af Terje
Ljunggren skrev: For mig ser det dog ud som om nogle faktisk fryser og har det ubekvemt hvorfor de altid står tidligt op, pakker sammen og må gå sig varme efter natten før de spiser morgenmad!
Ultralight er en bevægelse (= religion

Du misforstår, Ljunggren, det handler ikke om at stå tidligt op, men om at stå op og gå istedet for at stå stille i (den eventuelle) morgenkulde. Du pakker din sovepose/quilt, stopper dit shelter/ tarp i forlommen på rygsækken og vandrer afsted.
Senere, når det bliver varmt (solen skinner, eller du har fået god varme i kroppen), spiser du morgenmad.
Øvelsen kan vel være ligegyldig ved varmere temperaturer, men hvis du vil nå og gå langt på en dag, kunne sådan en time til 1½ inden morgenmaden måske gøre en forskel.
Øvelsen går ud på, at slippe for at bære en varm trøje, en varm jakke o.l.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
10 år 1 måned siden #9245
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Ultralight og fryse!!!
Som så meget andet, skal man have prøvet det for at forstå det...
Hvis du på en weekendtur kan nøjes med at bære 6 kg, så mærker du stort set ikke vægten på ryggen, og det at gå - om det så er før morgenmaden eller efter aftensmaden - er langt mindre arbejdskrævende = mere behageligt.
De færreste har prøvet at tage på tur med 6-7 kg alt inclusive.
Hvis du på en weekendtur kan nøjes med at bære 6 kg, så mærker du stort set ikke vægten på ryggen, og det at gå - om det så er før morgenmaden eller efter aftensmaden - er langt mindre arbejdskrævende = mere behageligt.
De færreste har prøvet at tage på tur med 6-7 kg alt inclusive.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tid til at oprette siden: 0.193 sekunder
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Jeg har stadig plads til én, måske to...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333