Principper for letvægts vandring

Mere
9 år 8 måneder siden #13732 af NOB
Besvaret af NOB på emne Principper for letvægts vandring
Gu er det da nørdet, det er meningen!

Det er det første skridt på vejen til en lettere rygsæk. For det første er det sjovt, for det andet vil du aldrig "bare" smide det reb ned i rygsækken, når nu du ved, at det vejer 367 gram. Og det der er 2 mm mere tyndt kun vejer det halve :-)

God fornøjelse.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 8 måneder siden #13747 af Terje

NOB skrev: Gu er det da nørdet, det er meningen!

Hvis du virkelig går ind i en ting, en hobby, fotografering, hønseavl eller lignende, blir det nørdet.

Hvis du kører racercykel eller MTB, så ved du også hvor mange eger, der kan være i et hjul, hvad gearingen bagpå er, hvordan du stiller sadlen optimalt, og at klik-pedaler kan give knæproblemer, hvis de er stilet med forkert camber (eller noget).

Hvis du vil optimere din rygsæks pakning bliver det på lignende måde nørdet, så at veje forskelligt udstyr og selvfølgelig sammenligne funktioner og fordele og ulemper er vejen frem - medmindre man tror på én sandhed.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Følgende bruger(e) sagde tak: NOB, pedro

Mere
9 år 8 måneder siden - 9 år 8 måneder siden #13753 af CachTiger
Skal det være nørdet, så lad det være nørdet :lol:
Kom i dag hjem med dette kompas på kun 23 gram:
Silva Ranger SL

Mit gamle Silva spejlkompas vejer 80 gram

Med venlig hilsen
Jannie
Sidste redigering: 9 år 8 måneder siden ved Ljunggren.

Mere
9 år 8 måneder siden #13754 af Georas
Et andet godt princip i forhold til letvægtsvandring, er at tage tingene i omvendt rækkefølge sammenlignet med traditionelle vandrere.
Jeg har selv haft tendens til at tænke: "Jeg har den her 80+20 liter rygsæk som skal fyldes op til turen", og i løbet af kort tid blev rygsækken fyldt op, uanset om turen gik til Sarek eller Samsø...
Nu finder jeg først ud af hvad det er jeg skal, hvor langt jeg regner med at gå, hvordan er vejret, og hvor langt er der til nærmeste proviantering.. Først derefter pakkes rygsækken.
Jeg vejer også alt. Det har den smarte psykologiske effekt, at man næsten automatisk undlader at tage fire ekstra par sokker samt reserve tandpasta med.

De bedste hilsner
Rasmus

Mere
9 år 8 måneder siden #13759 af Skotte
@ Cach Tiger
Tilmed sparer du armbåndsuret da der er indbygget solur ;)
Skotte

Tid til at oprette siden: 0.238 sekunder