- Modtagne Tak: 188
Principper for letvægts vandring
9 år 2 måneder siden #13637
af Søgaard
Vh Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Principper for letvægts vandring
Hvilken vægt-app bruger du Niels?
Vh Søgaard
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
9 år 2 måneder siden #13638
af ErikS
Lykke er en retning, ikke et sted.
Besvaret af ErikS på emne Principper for letvægts vandring
Lykke er en retning, ikke et sted.
9 år 2 måneder siden #13640
af NOB
Den hedder Gram Weenie.
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Besvaret af NOB på emne Principper for letvægts vandring
Søgaard skrev: Hvilken vægt-app bruger du Niels?
Den hedder Gram Weenie.
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
9 år 2 måneder siden #13641
af CachTiger
Med venlig hilsen
Jannie
Besvaret af CachTiger på emne Principper for letvægts vandring
Jeg er især vild med punkt 12 
Men lige et par spørgsmål:
Hvordan finder man ud af præcis, hvor meget tandpasta og brændstof man har brug for?

Hvordan finder man ud af præcis, hvor meget tandpasta og brændstof man har brug for?
Med venlig hilsen
Jannie
9 år 2 måneder siden #13643
af Søgaard
Vh Søgaard
Besvaret af Søgaard på emne Principper for letvægts vandring
Vej din gasbeholder før/efter brug ifm. en weekendtur, hvor du benytter brænderen til den normale brug på en af dine ture. Ditto ift. brug af sprit, hvis du bruger det.
Er du meget fokuseret, kan du veje hhv. måle før/efter brugen på præcis den typiske retter, som du tager med på tur. Lad dit lille måleeksperiment minde så meget som muligt om den tur, du skal på. Du kan måske gøre det samme efter en længere tur. Så bliver du stille og roligt klogere og kan udregne et gennemsnitsforbrug.
Er du meget fokuseret, kan du veje hhv. måle før/efter brugen på præcis den typiske retter, som du tager med på tur. Lad dit lille måleeksperiment minde så meget som muligt om den tur, du skal på. Du kan måske gøre det samme efter en længere tur. Så bliver du stille og roligt klogere og kan udregne et gennemsnitsforbrug.
Vh Søgaard
Følgende bruger(e) sagde tak: Klaksvik
9 år 2 måneder siden - 9 år 2 måneder siden #13644
af NOB
Du tester det selvfølgelig hjemme inden du drager afsted.
Hvor meget sprit eller gas bruger du på et opkog af feks. 0,5 liter vand på dit køkken. Temperatur på vandet, omgivelserne og vind spiller også en rolle. Jeg regner normalt med 40g sprit til en liter vand på min Caldera Cone. Min Jetboil Ti tager ca. 10 gram gas for det samme. En fuld 100g dåse giver ca. 10 liter kogt vand.
Jeg købte et lille lager af de helt små tuber tandpasta på et tidspunkt. Du kan også stjæle dem hos tandlægen, når dine børn må "vælge" noget efter besøget. Husk at knække tandbørsten så den ikke vejer og fylder for meget, du kan også fjerne hver andet hår
Til mad regner jeg med ca. 750g per dag. Højt indhold af kulhydrater og fedt. Jeg tager også proteinbar med til at spise som snacks eller frokost.
Morgenmad er muesli med sødmælkspulver pakket i portionsposer, så der bare skal tilsættes vand. Spis direkte ud af fryseposen.
Frokost er typisk noget nemt. Tortillabrød med ost, pølse, peanutbutter eller andet. Det kan også bare være velsmagende energibarrer.
Aftensmad er frysetørret retter i den dyre ende, altså dem der smager godt. De billige er noget hø.
Snacks er alt fra sneakers, nødder, bananchips til Rittersport.
Drikke er vand og kaffe.
Ps. Det med tandbørsten var en joke! (min er nu knækket men det er et spørgsmål om længde)
Hilsen
Niels
Besvaret af NOB på emne Principper for letvægts vandring
CachTiger skrev: Jeg er især vild med punkt 12
Du tester det selvfølgelig hjemme inden du drager afsted.
Hvor meget sprit eller gas bruger du på et opkog af feks. 0,5 liter vand på dit køkken. Temperatur på vandet, omgivelserne og vind spiller også en rolle. Jeg regner normalt med 40g sprit til en liter vand på min Caldera Cone. Min Jetboil Ti tager ca. 10 gram gas for det samme. En fuld 100g dåse giver ca. 10 liter kogt vand.
Jeg købte et lille lager af de helt små tuber tandpasta på et tidspunkt. Du kan også stjæle dem hos tandlægen, når dine børn må "vælge" noget efter besøget. Husk at knække tandbørsten så den ikke vejer og fylder for meget, du kan også fjerne hver andet hår

Til mad regner jeg med ca. 750g per dag. Højt indhold af kulhydrater og fedt. Jeg tager også proteinbar med til at spise som snacks eller frokost.
Morgenmad er muesli med sødmælkspulver pakket i portionsposer, så der bare skal tilsættes vand. Spis direkte ud af fryseposen.
Frokost er typisk noget nemt. Tortillabrød med ost, pølse, peanutbutter eller andet. Det kan også bare være velsmagende energibarrer.
Aftensmad er frysetørret retter i den dyre ende, altså dem der smager godt. De billige er noget hø.
Snacks er alt fra sneakers, nødder, bananchips til Rittersport.
Drikke er vand og kaffe.
Ps. Det med tandbørsten var en joke! (min er nu knækket men det er et spørgsmål om længde)
Hilsen
Niels
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved NOB.
Tid til at oprette siden: 0.224 sekunder
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Jeg har stadig plads til én, måske to...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333