Less is more

Mere
9 år 5 måneder siden #14365 af Malte59
Less is more blev oprettet af Malte59
Hej

Hvordan opfatter I begrebet "Less is more"?
Gælder det først og fremmest om, at grejet er lettest muligt - eller gælder det om at undgå at medbringe overflødigt grej?

venligst
Martin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 5 måneder siden #14368 af Georas
Besvaret af Georas på emne Less is more
Hej Martin

Jeg tror personligt at begrebet "Less is more" først og fremmest er opfundet af et eller andet firma (Haglöfs måske?), så de kan sælge noget mere udstyr.

Derefter er "Less is more" begrebet vel meget forskelligt opfattet, afhængigt af om man er Karl Marx fan, bor i økologisk kollektiv, eller er glad for UL fjeldvandring.

En mand skal have fem ting i livet sagde en af mine kolleger engang: "Kone, ejerbolig, børn, arbejde og bil" - forkortet KEBAB.
Når man har opnået de fem ting, hvilket jeg er så heldig at have, kan man vel bare vente på at døden indtræffer - eller hvad :dry:

"Less is more" er for mig at være i naturen - at klare mig selv med få hjælpemidler. Det giver en stor oplevelse i en verden der ellers bliver mere og mere materialistisk.

De bedste hilsner
Rasmus

Mere
9 år 5 måneder siden #14370 af KaWa
Besvaret af KaWa på emne Less is more
Det er nok ikke lige en eller anden grejpusher der har "opfundet" begrebet. Det bliver nævnt i filosofisk sammenhæng tilbage før 1900 ;)

... men benyttes jo i alle mulige sammenhænge - og det er helt fint. (man skal blot forsøge at undgå misforståelser)

Hvis jeg tænker "Less is more - OG - friluftsliv" bruger jeg mere begrebet "Keep it simple" - selvom det naturligvis intet har med hinanden at gøre.

Og jeg nyder, uagtet disse betragtninger, at være aktiv i naturen!

Hurtige hilsener Wahl

Nyd din tid i naturen - Wahl
Følgende bruger(e) sagde tak: Georas

• Kenn
  • Gæst
  • Gæst
9 år 5 måneder siden #14371 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Less is more
For mig er det hverken "less is more" eller noget.

Basalt set skal jeg ikke have noget med på en fjeldtur, som jeg ikke bruger undervejs (andet end førstehjælpskassen, handsker/hue, nøgler og pung). Smart kan det vel benævnes "Pack Right" eller noget, men det er meget individuelt og noget man lærer med erfaring, hvor meget man fryser, hvordan man sover osv osv :)

Mere
9 år 5 måneder siden #14372 af NOB
Besvaret af NOB på emne Less is more
Jeg tror på det enkle liv, hvor man er i harmoni med sine omgivelser, er et liv der er værd at leve. Ordet enkel her, skal her ikke pålægges nogen negativ værdi, for livet er generelt meget langt fra, at være enkelt.

Jeg mener det mere, som en tanke eller ide, der gennemstrømmer de mange store og små valg, vi træffer hver dag. Det er simpelt, og meget nemmere at træffe enkle valg, der virkelig betyder noget for dig og dine omgivelser end det modsatte. Det enkle liv handler, om at finde de værdier der udadtil er enkle, men indvendigt er rige.

Denne enkle livsholdning har naturligvis ført mig i berøring med naturen, for hvor ellers finder du helt basale værdier, der i den grad styrker din krop og sjæl. Naturen er smuk og fascinerende under alle fire årstider. Den har en positiv indvirkning på vores velbefindende, og er for mit vedkommende et af de få steder, der giver mig følelsen af total ro. Der findes et utal af måde at opleve naturen på. Du kan løbe, vandre, padle, klatre, fiske, cykle, sejle eller bare gå en tur med hunden. Fælles for dem alle er fokus på udendørs-oplevelsen.

Lysten til at opleve naturen i alt sin mangfoldighed er det fornemeste mål. Det enkle liv, med fælles såvel som individuelle oplevelser i naturen med stor miljøbevidsthed, er centrale elementer for mig.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Følgende bruger(e) sagde tak: Kenn, Malte59

Mere
9 år 5 måneder siden #14376 af KaWa
Besvaret af KaWa på emne Less is more
BLA BLA BLA.....

Jeg mener det var Robert Browning "der sagde det først i 1855" - men det er jo fuldstændig ligegyldigt.

Begrebet har, efter min opfattelse, ikke noget med friluftsliv at gøre - det er "KIS" der hører hjemme her (Keep It Simple). Og så handler "det" om at tage så meget med som man har brug for. På længere sigt kan den så mængde blive mindre :)

Aktivehilsener Wahl

Nyd din tid i naturen - Wahl

Tid til at oprette siden: 0.199 sekunder