- Modtagne Tak: 6
Enkelt overnatnings udstyr
9 år 1 måned siden #16702
af GearFreak
Besvaret af GearFreak på emne Enkelt overnatnings udstyr
Sjovt, mht. liggeunderlaget, så var det også det første der slog mig. Jeg bruger selv den model, men lægger nu altid et tyvek stykke under...
De forskellige poser er ikke 100 % vandtætte, men klare glimrende en ordentlig omgang regn liggende i en mesh hoftebælts lomme.
Jeg har syet dem, så de præcis passer til det jeg tager med og som skal være i de enkelte og så heller ikke mere
Den ´store´ grønne er min tur-pung, som indeholder papir, Space Pen, sygesikringsbevis, kontaktlinser og lille et spejl.
/Michael
De forskellige poser er ikke 100 % vandtætte, men klare glimrende en ordentlig omgang regn liggende i en mesh hoftebælts lomme.
Jeg har syet dem, så de præcis passer til det jeg tager med og som skal være i de enkelte og så heller ikke mere

Den ´store´ grønne er min tur-pung, som indeholder papir, Space Pen, sygesikringsbevis, kontaktlinser og lille et spejl.
/Michael
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: Pihlen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
9 år 1 måned siden #16704
af GearFreak
Besvaret af GearFreak på emne Enkelt overnatnings udstyr
Myggenets bivi´en er fra Canadiske Integral Designs, en model de desværre ikke laver mere. Den hedder BugaBiwy og er faktisk ganske rummelig. Den vejer lige under de 475 gram og jeg bruger en Sil Tarp II også fra ID over den. Med en HighLite sovepose fra Western Mountaineering og et Neo Air underlag, så er den samlet vægt dejlig lav - i hvert fald til mit behov 
/Michael

/Michael
Bilag:
9 år 1 måned siden - 9 år 1 måned siden #16706
af Georas
Jeg var ekstremt forsigtig med mit Neoair i starten, jeg turde dårligt lægge mig på det på stuegulvet derhjemme, det er jo nærmest tyndere og mere gennemsigtigt end en plastikpose. Efter nogle dage i telt har jeg dog flere gange lagt det ud på græs eller andet foran teltet, så jeg kunne nyde udsigten mens jeg lå behageligt. langsomt har underlaget fået flere og flere tæv, og på turen med min datter fjernede vi lige de værste småsten inden vi lagde underlaget på jorden. Det kan altså tåle betydeligt mere end man lige skulle tro. Jeg har stadig det medfølgende lappegrej, men har altså endnu ikke brugt det. Min datter sov iøvrigt godt på underlaget.
Her et billede fra en af de mange "tropeagtige aftener" på øen Hven for en måned siden. Det var for varmt inde i tipien så vi var mange der sov på græsset udenfor, skønt at kigge på stjerner herfra. Som sagt, jeg har ingen betænkeligheder ved at putte det tynde Neoair på den bare jord.
De bedste hilsner
Rasmus
Besvaret af Georas på emne Enkelt overnatnings udstyr
Pihlen88 skrev: Georas, nå du bruger det der oppustelige Neoair underlag direkte på den stenede jord, er du så ikke mange for at det punkterer? De er jo ikke ligefrem billige
Det er jeg nemlig altid lidt. (Jeg har et Nemo oppusteligt underlag der er i samme tynde materiale)
Jeg var ekstremt forsigtig med mit Neoair i starten, jeg turde dårligt lægge mig på det på stuegulvet derhjemme, det er jo nærmest tyndere og mere gennemsigtigt end en plastikpose. Efter nogle dage i telt har jeg dog flere gange lagt det ud på græs eller andet foran teltet, så jeg kunne nyde udsigten mens jeg lå behageligt. langsomt har underlaget fået flere og flere tæv, og på turen med min datter fjernede vi lige de værste småsten inden vi lagde underlaget på jorden. Det kan altså tåle betydeligt mere end man lige skulle tro. Jeg har stadig det medfølgende lappegrej, men har altså endnu ikke brugt det. Min datter sov iøvrigt godt på underlaget.
Her et billede fra en af de mange "tropeagtige aftener" på øen Hven for en måned siden. Det var for varmt inde i tipien så vi var mange der sov på græsset udenfor, skønt at kigge på stjerner herfra. Som sagt, jeg har ingen betænkeligheder ved at putte det tynde Neoair på den bare jord.
De bedste hilsner
Rasmus
Bilag:
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Georas.
9 år 1 måned siden #16716
af LHL
Besvaret af LHL på emne Enkelt overnatnings udstyr
Jeg forstår udemærket bekymring, og da jeg aldrig har hørt om et liggeunderlig som er punkteret i rygsækken eller i teltet, så det de 2 eneste steder mit liggeunderlag benyttes.
Udendørs bruger jeg skumunderlag, de punkterer ikke så let
mvh Lars
Udendørs bruger jeg skumunderlag, de punkterer ikke så let

mvh Lars
Følgende bruger(e) sagde tak: GearFreak
9 år 1 måned siden #16735
af Pihlen
Mvh. Brian
Besvaret af Pihlen på emne Enkelt overnatnings udstyr
Altid godt at høre andres erfaringer. 
Jeg tror heller ikke jeg har hørt om andre der har prøvet at deres liggeunderlag er punkteret på en tur. Men hvilket mareridt det vil være hvis man er afsted og man må sove på jorden uden isolering og komforten fordi det er punkteret og man ikke har lapper med eller ikke kan få det tæt..

Men nu bruger jeg også kun min Nemo "luftmadras" i telt. I bivauk bruger jeg et almindeligt selvoppusteligt underlag, da jeg har en ide om at det holdere bedre og så kan det også ligge inde i min bivibag

Jeg tror heller ikke jeg har hørt om andre der har prøvet at deres liggeunderlag er punkteret på en tur. Men hvilket mareridt det vil være hvis man er afsted og man må sove på jorden uden isolering og komforten fordi det er punkteret og man ikke har lapper med eller ikke kan få det tæt..

Men nu bruger jeg også kun min Nemo "luftmadras" i telt. I bivauk bruger jeg et almindeligt selvoppusteligt underlag, da jeg har en ide om at det holdere bedre og så kan det også ligge inde i min bivibag

Mvh. Brian
Tid til at oprette siden: 0.234 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333