- Modtagne Tak: 38
Sit pack - verdens mindste folde ud stol
8 år 11 måneder siden #18078
af KaWa
Nyd din tid i naturen - Wahl
Besvaret af KaWa på emne Sit pack - verdens mindste folde ud stol
Som jeg skrev har jeg brugt chairkit i årevis - og det holder til min vægt (på den forkerte side af 90 kg). Siddestillingen finder jeg ved at læne mig tilpas tilbage og finde ballancen. Hvis man alligevel har thearm-a-rest underlag med er der ingen grund til ikke også at lave det til stol, når/hvis man ønsker det. (har ikke prøvet med andet end selvoppustelige skum-underlag)
God vinter til alle - Wahl
God vinter til alle - Wahl
Nyd din tid i naturen - Wahl
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- stokrenden
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 226
8 år 11 måneder siden #18079
af stokrenden
b
Besvaret af stokrenden på emne Sit pack - verdens mindste folde ud stol
Man kan lave en lidt mere avanceret Jerry chair, så man både kan bruge den som stol, underquilt, gearhammock, regnoverslag til rygsækken eller som underlag, en færdig udgave kan købes her:
www.outdoortrailgear.com/featured/5-in-1-jerry-chair/
b
8 år 11 måneder siden - 8 år 11 måneder siden #18081
af DKW
Besvaret af DKW på emne Sit pack - verdens mindste folde ud stol
Sit pack til jagtbrug?
Efter man har rejst sig for at skyde, kan man så se vildtet løbe væk pga støjen når den rammer jorden, eller man kan bruge tid på at samle den op igen efter man har skudt til fuglene...
Næppe...
Fed idé et eller andet sted, selvom jeg har set tilsvarende løsninger hvad siddeflade og højde osv angår igennem årene.
Har ét eller andet sted endda en bog stående fra starten af 1900 tallet med tegninger af en letvægts lejrstol, der baselt set består af 2x1 meter reb, og en smule lærred. Har jeg tidligere også lavet sammen med mine spejdere, og det fungerede fint.
Jeg har den gamle udgave af thermarests stolebetræk liggende et sted også, den fungerede også med gammeldags skumunderlag af fornuftig tykkelse, som den 12/14 mm (?deromkring) jeg har nu.
og ellers kan man altid bruge et par minutter på selv at bygge en a-buk uden tværpinden forneden, og meget simpelt smide ens jakke henover og lyne den= Lænestol
eller en lidt større a-buk med tværpind, og lege lidt med en gammel poncho og lidt snøre = hængekøjestol
Mange løsninger
Efter man har rejst sig for at skyde, kan man så se vildtet løbe væk pga støjen når den rammer jorden, eller man kan bruge tid på at samle den op igen efter man har skudt til fuglene...
Næppe...
Fed idé et eller andet sted, selvom jeg har set tilsvarende løsninger hvad siddeflade og højde osv angår igennem årene.
Har ét eller andet sted endda en bog stående fra starten af 1900 tallet med tegninger af en letvægts lejrstol, der baselt set består af 2x1 meter reb, og en smule lærred. Har jeg tidligere også lavet sammen med mine spejdere, og det fungerede fint.
Jeg har den gamle udgave af thermarests stolebetræk liggende et sted også, den fungerede også med gammeldags skumunderlag af fornuftig tykkelse, som den 12/14 mm (?deromkring) jeg har nu.
og ellers kan man altid bruge et par minutter på selv at bygge en a-buk uden tværpinden forneden, og meget simpelt smide ens jakke henover og lyne den= Lænestol
eller en lidt større a-buk med tværpind, og lege lidt med en gammel poncho og lidt snøre = hængekøjestol
Mange løsninger

Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved DKW.
Tid til at oprette siden: 0.204 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333