Sit pack - verdens mindste folde ud stol

Mere
8 år 11 måneder siden #18054 af KaWa
Jeg har brugt Thearm-a-rest selvoppusteligt underlag med chairkit i årevis. På den måde "koster" siddekomfort under 250gram. Det vigtigste for mig er at have ryglæn - jeg kan sidde i den stol i lang tid uden overhovedet at spænde i musklerne (det gælder blot om at finde balancen).

Har for nyligt udvidet til Exped Synmat 7WN (bred i normal længde) med stolebetræk - det er væsentligt tungere, isolerer endnu bedre - men jeg ligger også meget bedre og har varmt underlag til underbenene når det er sat til stol.

Nyd din tid i naturen - Wahl

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 11 måneder siden - 8 år 11 måneder siden #18055 af ErikS
Hvis man bruger vandrestave kunne en Jerry chair måske være en ide. Den kunne måske også udvikles til at være et footprint/bathtubfloor til tarp brug.

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved ErikS. Begrundelse: Bedre billed.

Mere
8 år 11 måneder siden #18056 af Skotte
Jembe seat er lige til mig.
Jeg vil gå i gang med at modificere en kompressionspose til formålet.
Skotte

Mere
8 år 11 måneder siden - 8 år 11 måneder siden #18057 af Jens
Enig i at Sit pack ikke giver mening på tur hvor man typisk ønsker noget mere støtte end blot en pind at sidde på. Og er det kun det man vil have, så er det let at finde en stamme eller en sten de fleste steder.

Alle de siddearrangementer som kræver et oppusteligt underlag har een stor ulempe: Man skal være forbandet påpasselig hvis de bruges ved et dejlig stort, varmende bål! (Og det er jo ofte HER at man har brug for det.)
Helinox Ground Chair er da genial, meeen det er nok ikke noget jeg ville spilde gram og plads på for en weekendtur i Skåne.

Et ½ længde skumunderlag plejer at fungere fint for mig!
(men en klar forbedring ville være ovenstående Jerry Chain, hvor underlaget så kunne bruges ved sæde og i ryg. Det er da værd at overveje)

/Jens
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Jens.

Mere
8 år 11 måneder siden #18069 af Ennamaria
Jeg ville heller ikke tage en SitPack med - den er for tung, og man hviler ikke ordentligt. Jeg har et chair-kit til mit liggeunderlag, men synes, det kan være lidt svært at finde en god nok siddestilling - + jeg er nervøs for, at liggeunderlaget går i stykker.
Jerry Chair ligner mere det oplagte valg for mig. Jeg bruger alligevel vandrestave, og arrangementet ser ud til at være ret komfortabelt.

Men hvor finder jeg syanvisningen? B)

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Mere
8 år 11 måneder siden #18077 af ErikS
Besvaret af ErikS på emne Jerry Chair
Dem finder du her
Alle mål er i tommer.

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ennamaria