Pakkeliste weekendtur

Mere
6 år 6 måneder siden #28711 af caslun
Besvaret af caslun på emne Pakkeliste weekendtur
Dun hvordan er din erfaring med og holde det tørt i det tidlige forår og sene efterår eller er det ikke døden for dem som de siger bruger selv syntetisk men vi er begynd og snakke om dun i gruppen så vil maget gerne høre din erfaring med det

Og hvad gør du med tøj vasken på de længere ture eller ignorer du de bare :) syntes selv det lækkert efter 3 dage i det samme og vaske det gir næsten varme på ny

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #28917 af Terje
Besvaret af Terje på emne Pakkeliste weekendtur

metteholm skrev: Oh! Hvad har det så kostet i indkøb, monstro?

Enkeltvis har de fleste af tingene på pakkelisten kostet mindre end traditionelle valg.

Rygsækken 800 kr mod fx. 2000 kr for en "traditionel".
Tarp/ teltet ca. 1750 kr (+ told og moms....) dvs. ca. 2500 kr.
Quilten 1380 kr.
Køkkenet ca. 600 kr.

Alligevel løber det deropad, hvis du lægger alt sammen.

Lige en deklamation: Der er ingen vej uden om en dunsovepose, hvis du skal have vægt og massefylde ned på din oppakning.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Mere
6 år 5 måneder siden #28918 af Terje
Besvaret af Terje på emne Pakkeliste weekendtur

caslun skrev: Dun hvordan er din erfaring med og holde det tørt i det tidlige forår og sene efterår eller er det ikke døden for dem som de siger bruger selv syntetisk men vi er begynd og snakke om dun i gruppen så vil maget gerne høre din erfaring med det

Og hvad gør du med tøj vasken på de længere ture eller ignorer du de bare :) syntes selv det lækkert efter 3 dage i det samme og vaske det gir næsten varme på ny

Jeg har kun brugt dun siden 1985, og det er lykkedes mig at holde mine dunsoveposer tilstrækkeligt tørre til, at de har holdt mig varm.
Men selvfølgelig skal du passe på, at de ikke bliver for våde - et typisk sted kunne være i fodenden, hvor du "skraber på" teltet, der er vådt af kondens.

Vask: Kan godt lide et par rene underbukser efter 3-4 dage - bruger uld, der lugter mindre, og forsøger at få vasket mig dagligt.
Kan godt bruge samme uld-t-shirt i fx. 8 dage.

Har så rent undertøj, underbukser og t-shirt med i oppakningen til hjemturen.

Har prøvet at vaske undervejs, og det er jo fuldt muligt i en plastikpose eller drybag. Medbring fx. lidt sæbespåner til ulden, eller lidt flydende finvask. Jeg plejer dog ikke at vaske tøj på tur.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Tid til at oprette siden: 0.201 sekunder